אופטימיזציה למנועי החיפוש חשובה וחיונית בקידום אתרים (SEO). היא מאפשרת לכם למקם את האתר שלכם במיקום טוב בתוצאות החיפוש האורגני בתהליך חיפוש מוצר לקנייה, או כאשר הגולש נדרש לאתר שלך .

  • מה מנועי החיפוש מחפשים?
  • כיצד אפשר לבנות את האתר שלך בהתאם לקהל היעד שלך, מנועי חיפוש: גוגל, בינג ואחרים?
  • הכי חשוב, איך קידום אתרים יאפשר לנוכחות האינטרנט שלך להיות רווחית יותר?

מה זה קידום אתרים בדיוק?

המטרה הבסיסית של קידום אתרים היא לא לרמות את מנועי החיפוש,  המטרה היא:

  •      ליצור חוויית משתמש אופטמלית לגולשים.
  •      להתאים את התוכן הרלוונטי של האתר שלך למנועי חיפוש הכוונות שלך, ולאפשר להם להמליץ ​​על האתר שלך בחיפושים רלוונטיים.

1. התיחס לאתר המסחר האלקטרוני שלך כמו “עוגה”

התייחס לאתר המסחר האלקטרוני כמו "עוגה"

קרדיט: searchenginewatch.com

מדוע עוגה?

  • הקישורים שלך, החיפוש בתשלום, ושיתוף במדייה החברתית הם הדובדבן
  • ארכיטקטורת התוכן שלך, המידע, מערכת ניהול תוכן הם החומרים היוצרים את העוגה. בלי זה, העוגה חסרת טעם, משעממת, ומושלכת לפח.

2. מה מנועי חיפוש מחפשים

מנועי חיפוש רוצים לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר על ידי הפניית הגולשים לאתרי אינטרנט  עם התוכן הרלוונטי ביותר למה שהגולש מחפש.

כיצד נקבע מה רלוונטי?

3. מה מנועי חיפוש לא מחפשים

העכבישים של מנועי חיפוש יכולים לאחסן כמות נתונים מסוימת, כך שאם אתם מבצעים טקטיקות “לא כשרות”, רוב הסיכויים שאתם פוגעים באתר המסחר אלקטרוני שלכם בטווח הארוך.

הנתונים ה”מפריעים” למנועי החיפוש הם:

  • דחיסת מילות מפתח: שימוש יתר במילות מפתח בדפים באתר שלך.
  • קישורים שנרכשו: רכישת קישורים לא תקדם את האתר שלכם לשום מקום, במיוחד בקידום אתרים, הזהרו.
  • חווית משתמש גרועה: הגלישה באתר חייבת להיות ידידותית למשתמש. מודעות רבות מדי מקשות על הגולשים במציאת התוכן שהם מחפשים, והם רק יגדילו שיעור הנטישה מהאתר. לדוגמא, אם יש לך תוכן באתר שלך, ואחוז הנטישה כ-80% רוב הסיכויים שקיימת בעייה במבנה האתר.

4 . אל תשכחו לבצע אופטימיזציה רב ערוצית

אסטרטגיית מילות מפתח היא לא רק חשובה ביישום באתר, אבל חובה להרחיב  אותה לפלטפורמות  אחרות מחוץ לאתר למסחר אלקטרוני שלכם.כגון :

  • פייסבוק
  • טויטר
  • פינטרסט
  • אינסטגרם
  • לינקדין
  • דוא”ל 
  • מודעות: בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה

עקביות עם ביטויי המפתח בתוך פלטפורמות אלו לא רק ימתגו את האתר שלך, אלא גם הגולשים והמשתמשים ישתמשו בביטויים אלו הספציפיים לאופטימיזציה שלך.

5 . עקביות עם שמות הדומין של האתר  

שם הדומיין הוא כל כך חשוב במיתוג האתר שלך במנועי החיפוש, לכן מומלץ :

  • רישום תת ספרייה: שם הדומין ושם הספריה (ecommerce.org.il/news) ולא ההפך (news/ecommerce.org.il) 
  • עקביות בשם הדומין: אם תקליד ecommerce.org.il, אבל אין הפניה ” www ” הכוללת את www.ecommerce.org.il, התוצאה: מנועי החיפוש רואים שני אתרים שונים.  התוצאה פגיעה במאמצי קידום האתר וירידה בכמות הקישורים הנכנסים שלך, כנ”ל קישור מאתרים חיצוניים  בצורה הפוכה. 
  • שמור על הדומין הישן: דומין ותיק עדיף מדומין חדש, אבל אם אתה קונה דומין ישן, וודא כי הבעלים הקודמים לא עשו שום דבר מפוקפק אשר גרם לדומין להענש .
  • מילות מפתח בכתובת אתר: מילות מפתח הקשורות לשם הדומין וקשורות לאתר המסחר אלקטרוני שלך רק יעזרו במאמצים הכלליים שלך לקידום האתר.

6 . אופטימיזציה עבור סוגים שונים של תוצאות

התאם את האתר שלך לגלישה רספונסיבית לייעול חוויית משתמש בסמרטפון, טאבלט מחשב נייד ולוח.

  • ייצר תכני מדיה עשירים כמו וידאו, שימוש בוידאו מאפשר קידום מהיר יותר לדירוג האתר בעמוד הראשון מאשר דירוג דף טקסט באתר.
  • אופטימיזציה התוכן למנועי חיפוש יכולים לראות את זה. אם האתר שלך משתמש בפלאש או קבצי PDF, וודא התאמה המאפשרת למנועי חיפוש לסרוק את התוכן ולתת את הקרדיט על זה לאתר שלך.

לסיכום

אתה תמיד צריך לשמור על קידום אתרים באתר למסחר אלקטרוני ולקדם את האתר תמיד על פי שיטות העבודה המומלצות ע”י מנועי החיפוש. דילוג על יסודות אלו עלול לפגוע באתר שלך ובמקורות הכנסה שלך.

מקור: searchenginewatch.com