מפת דרכים המאפשרת למפעילי אתר למסחר אלקטרוני וחנות וירטואלית להבין טוב יותר את הלקוחות שלהם ויחד עם זאת להגדיל את מחזור המכירות.

rp_Google-Shopping-Ecommerce-Marketing.jpg

 75 דרכים המאפשרים למנהל אתר למסחר אלקטרוני לנצל את המידע להגדלת הפעילות העסקית

  1. מה הגולשים מחפשים, ניתוח בזמן אמת עם גוגל אנליטיקס, כגון: המוצרים הפופולריים ביותר, מסלול קנייה עד עגלת קניות וכו,
  2. מעקב אחרי מבצעים, על ידי ניטור בזמן אמת, כגון: שימוש בקודי “הקופון”, ולמנף את הצלחת המבצעים ברשתות חברתיות.
  3. בדיקת A/B ביצועי המרות, ביצוע שינוי מידי באתר בהתאם לתוצאות המתקבלות.
  4. הצגת מלאי מוצרים, “בזמן אמת” לגולשים באתר למסחר אלקטרוני.
  5. הצגה דינמית של מחירי המוצרים, על ידי בדיקת מחירי המתחרים “בזמן אמת”.
  6. הוספת סרטוני וידאו למוצרים, ומעקב תגובת הגולשים.
  7. התאמת אישית של האתר למאפיני הגולש, (התאמת מנוע החיפוש, קטגוריות נפרדות) במטרה למקד את הקונים להמרות גבוהות יותר.
  8. הצעת מוצרים משלימים ו\או מבצעים לגולשים, מעקב בזמן אמת אחרי פעילות הגלישה של הלקוחות בחנות המקוונת.
  9. מנוע חיפוש המציג תמונות, מאפשר לא רק חיפוש טקסט אלא גם חיפוש תמונות.
  10. תמיכת “צ’אט און ליין”, מעקב אחרי פעילות החיפוש של הלקוחות באתר והצעת סיוע במידה והם מתקשים במציאת המוצר.
  11. “מנוע חיפוש” המאפשר חיפוש מילים בשפה טבעית, כדי לאפשר לגולשים למצוא את המוצרים שהם מחפשים.
  12. מסנן אוטומטי, שימוש במאפיני המוצרים לתוצאות חיפוש מותאמות אישית.
  13. מבצעי מכירות בהתאם למיקום גאוגרפי, ניהול מבצעי מוצרים, בהתאם למיקום הלקוחות (כתובתIP, מוצרים לאילת בקיץ, לגליל בחורף).
  14. המלצה על מוצרים , בהתאם להיסטורית הלקוח ו\או גלישה נוכחית ו\או המוצרים הנמכרים ביותר.
  15. עדכון לקוחות “בזמן אמת”, המוצר בסל הקניות שלהם עומד לצאת מהמלאי או קידום מוצרים חדשים ו\או קיימים.
  16. הצגת זמן משלוח וכמות מלאי מוצר, בעגלת הקניות לשיפור את ההמרות.
  17. זהה את הלקוחות הטובים ביותר , הענק להם חווית קנייה טובה יותר בהשוואה ללקוחות אחרים.
  18. התראה לעדכון לקוח, מוצר(ים) ברשימת הקניות שלהם הם במבצעי מכירה.
  19. קונה המתחבר עם חשבון הפייסבוק, השתמש בלחצן “לייק” לקידום המלצות רכישת מוצרים בחנות הוירטואלית שלך.
  20. התאמה אישית עבור כל לקוח של הודעות דואר אלקטרוני לקידום מכירות, לעומת שליחת דוא”ל זהה לכלל הלקוחות.
  21. זהה את הגורמים לחוות דעת שלילית, השתמש בכלי ניתוח להבין מהם הגורמים לביקורת השלילית של הלקוחות על המוצר(ים).
  22. שירות לקוחות מהיר, השתמש במערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) המאפשרת רמת שירות גבוהה בהבנה וניתוח צרכי הלקוח, ומתן פתרונות בזמן אמת.
  23. שיפור שירות לקוחות, ניתוח הקלטת שיחות: קוליות, הודעות קוליות, צ’ט אוןליין, ודוא”ל לקוחות.
  24. עדכון לקוחות בזמן אמת על מצב הזמנה, משדר אמינות ומונע שיחות מיותרות עם צוות שירות הלקוחות.
  25. זיהוי הונאות, הגדרת תהליכים אוטומטיים ( תאימות PCI, בכרטיס אשראי) בזמן אמת כדי לזהות הזמנות חריגות, דפוסי הונאה חדשים.
  26. ניהול מחסן זריז, אוטומציה ניהול המוצרים כגון: מיקום מוצרים, קורא תגי ברקוד.
  27. ניהול מלאי, קביעת רמת מלאי מינימום לחידוש המלאי המעקב משתנה בהתאם למוצר, עונה, ואזור.
  28. ניהול הזמנות מוצרים, חתימת הסכמים עם ספקים המאפשר ניהול מלאי בשיטת Just in Time, המאפשר יעילות תפעולית והקטנת סיכונים.
  29. חיזוי מכירות מוצרים חדשים, הצלחת התחזית מחיבת ניתוח המגמות של הזמנות המוצרים הקימים באתר למסחר אלקטרוני.
  30. ניתוח ריוחיות, בדיקת החזר השקעה עבור כל מוצר וכל לקוח לאורך תקופה.
  31. הקטנת עלויות משלוח, אם עלויות משלוח מחושבות ע”פ אזור גאוגרפי, רכז את המשלוחים בהתאם לכתובות כדי להפחית את עלויות המשלוח.
  32. הצג עלויות משלוח, בפועל ללקוחות בזמן אמת, לפני השלמת הקניה ע”י הלקוח.
  33. מעקב משלוחים, בזמן אמת, לשיפור שרות לקוחות והקטנת הפסדים כתוצאה מאי אספקת מוצר בזמן ללקוח.
  34. משלוח לחו”ל, הצגת כל עלויות מכס\מס, הנדרשים מהלקוח בעת המשלוח בינלאומי. (מישראל 0 ש”ח)
  35. הצגת מועד אספקה ​​בפועל, התחבר, במידת האפשר, עם חברת המשלוחים לעדכון מידע “בזמן אמת”.
  36. שיפור חווית לקוח, ניתוח התנהגות הגולש באתר ע”י גוגל אנליטיקס וכלי “מפת חום” על מנת לשפר את איכות חווית הלקוח.
  37. דוחות גוגל אנליטיקס, בניית דוחות המאפשרים קבלת מידע ותובנות בזמן אמת על היקף המכירות, מלאי מוצרים, מספר הלקוחות, וכו’
  38. התאמה רספונסיבית לדפדפנים, האתר מסחר אלקטרוני שלך חייב התאמה לגלישת הקונים בכל סוגי המכשירים.
  39. עדכונים טכנולוגים, עקוב ובדוק את התפעוליות והשימושיות החנות הוירטואלית עד שלב ביצוע התשלום, עם כל מערכת הפעלה חדשה, דפדפן, ומכשיר סמארטפון.
  40. בדיקות תקינות אתר, כגון:נגישות אתר, קישורים שבורים, והפניות.
  41. התראה למשתמש רשום, התחברות חשודה בתחברות לחנות הוירטואלית, כגון: כניסה ממחשבים שונים בפרק זמן קצר, IP מחו”ל.
  42. גודל דף באתר קטן מ-100KB, רצוי לשמור ולעדכן את אתר המסחר אלקטרוני שכל הדפים יהיו מתחת לסף הזה.
  43. התראות בזמן אמת, בדיקת תקינות האתר 7\24 ועדכון מיידי על בעיות בתפקוד האתר. יחד עם עדכון ​​הלקוחות בהקדם האפשרי להפרעות במערכת.
  44. תחזוקת אתר, זהו מהם הזמנים בהם הפעילות באתר נמוכה לבצע תחזוקה (רצוי פרקי זמן קצרים).
  45. חנות וירטואלית לשוקי העולמי, להיות מוכנים לשרות לקוחות 7\24 , מס טלפון בינלאומי, ומענה טלפוני בהתאם לקהל היעד.
  46. בניית קהילת לקוחות, שיתוף רעיונות למוצרים חדשים\שרות\מידע באתר יחד עם קידום המוצרים.
  47. נאמנות לקוחות, תיגמול לקוחות גם ללא תכנית מעדון לקוחות, על ידי מתן תמריצים אישיים ומיוחדים בקנייה לכל הלקוחות.
  48. מבצעי מכירות, הכן תחזית שנתית למועדי חגים\ימי מכירות בארץ ובעולם, מספר חודשים מראש, והערך בהתאם לתפקוד האתר בעומס קניות, מלאי, כח אדם.
  49. עגלות קנייה נטושות,  ניתוח וסימולציה כדי לקבוע מהם הסיבות.
  50. מיתוג החנות הוירטואלית, מבנה כל דף באתר חייב להיות יחודי, הצעות מכירה ייחודיות, מזוהה רק עם האתר שלכם ולא עם אתרים אחרים, תומך גם בקידום אורגני במנועי חיפוש.
  51. ניתוח ביצועי ספק משלוחים, כגון: זמן משלוח המוצר, שרות לקוחות בבעית שחרור מכס, איכות האריזה.
  52. ניתוח ביצועי ספק מוצרים, כגון: גמישות מחיר, שביעות רצון לקוחות, רמת מלאי, אמינות, החזרות, שרות, ועוד {מומלץ ספק חליפי לכל מוצר, במיוחד עם הוא לא מותג}
  53. צמיחה עסקית, זהה מהם המוצרים הלא יעילים, ומהם המוצרים\הקטגוריות\קהל היעד, היכולים להיות משוכפלים במהירות ובעלות נמוכה. 
  54. שיתוף פעולה עם עסקים משלימים, הגדל את המכירות עם “מבצעי מכירות” משותפים עם חנויות וירטואליות אחרות ביצירת ערך קנייה ללקוח.
  55. מחקר שוק מקדים, מעונינים למכור מוצרים בקטגוריה חדשה לפני ההשקעה בדקו את מאפיני הצרכן\המתחרים\השווקים.
  56. אמצעי תשלום, זהה מהם אמצעי התשלום המקובלים בשווקי היעד העיקרים של החנות הוירטואלית שלך, ואפשר ללקוחות שלך אמצעי תשלום זהים.
  57. סקרי לקוחות תקופתיים, בצע סקר המתמקד באיכות המוצרים, שילוח, חווית משתמש, ושרות לקוחות ובצע לשיפור מתמיד באתר.
  58. ניתוח מקורות תנועה, בדקו מהיכן מגיעים הלקוחות בחיפוש אורגני. מדייה חברתית, מנועי חיפוש, אבל גם מהמתחרים.
  59. ניוזלטר חודשי, עדכון לקוחות על מוצרים חדשים, מבצעים, סקירת מוצרים יחד עם פילוח הלקוחות בהתאם לתחומי העניין וההעדפות שלהם.
  60. מוכר מוצרים יקרים, בצע בדיקות אשראי בזמן אמת המאשרות את מימון הרכישה ללקוחות.
  61. זוגיות מחייבת עם הלקוחות, בניית מערכת יחסים אינטרנטית איכותית עם הלקוחות שלך, באמצעות בלוגים, הודעות ברשת החברתית, הגרלות, ומבצעים.
  62. הזמנות לקוח, אפשר ללקוח קבוע גישה למעקב והדפסת היסטורית הזמנות.
  63. פתרון מחלקות, מנסיון, לך עם הגישה הלקוח תמיד צודק, בצע חקר ניתוח ההיסטוריה של לקוח ואת הסיבות להחזרת תשלום. לאורך זמן עד 1% מהלקוחות מֵרִמָּה.
  64. מדיניות החזרה, ספק חלונות החזרה והחלפה רחבים של מוצרים ללקוחות נאמנים עם סיבות מהימנות.
  65. בדיקת אתר, בצע באופן לפקח באופן רציף תכונות וחלקי האתר שאינם בשימוש, הסר אותם.
  66. מוצר מותאם אישית, אם סל הקניות מאפשר ללקוחות לבקש מוצרים מותאמים אישית, לבחון את האפשרות להרחיב את יכולת הייצור של המוצר\ים.
  67. משוב לקוחות\וספקים, בצע סקר לשפר את חווית המשתמש באתר, כגון עדכונים לתיאור מוצר.
  68. מכירה מותאמת אזור\מגזר, להציע מוצרים שונים לאזורים שונים ולקבוצות שונות של לקוחות.
  69. הצע תחליפים, למוצרים שהופסק יצורם.
  70. תמריצים ללקוחות, שתף “חוות דעת” חודשית של לקוחות על ביצועי מוצרים לאחר הרכישה, כנגד פרסים
  71. מבצעי לקוחות, הצע מתנות ללקוחות באמצעות התאמת נתונים, כגון: רשתות חברתיות, רשימת הטבות, תוי מתנה, היסטוריית רכישות.
  72. מדייה חברתית, בהוצאה מינימאלית מרחיבה את המודעות למותג, כלי לקידום מכירות, תמיכה בפעילות מכירות כוללת.
  73. נוכחות רב ערוצית, עם קיימת גם חנות ברחוב\בקניון, חובה לשלב את הנתונים על הלקוחות בכל הערוצים: האינטרנט, סלולרי, חנות ברחוב, לחשיפה מקסימלית.
  74. מדדי שרות לקוחות, נהל מעקב יעדי ביצוע או שירות לקוחות בזמן אמת.
  75. מכירה בהתאמה אישית, אפשר ללקוח חוזר תהליך רכישה מהיר בהתאם להעדפותיו.
קרדיט: practicalecommerce.com