עולם עדכונים, הדרכה ומידע בקמה וניהול אתרי מסחר אלקטרוני והשיווק האינטרנטי מחייב את החנויות הקמעונאיות להשתמש בטכנולוגיה כדי ליצור חווית לקוח “בזמן אמת” כדי להתחרות עם הקניות באינטרנט. השימוש בטכנולוגיה מאפשר: חווית קנייה ויזואלית, פנייה ללקוחות וצרכנים עם טלפונים ניידים, הגדלת המכירות במבצעים עבור הקונים, קידום הקניות בחנות המקוונת של המשווק הקמעונאי.

דוגמאות מחנויות הקמעונאיות ברחבי העולם

תוכנת שילוט דיגטאלי

M&S  בתוך החנות, הלקוחות יכולים לקנות אוכל, וגם להחשף למגוון רחב של מוצרי החנות, כבגדים על שולחנות בחנות ועל מסכים דיגיטלים. התוכן השיווקי מוצג עם תוכנת שילוט דיגיטלי . 

M&S brings digital to the shop floor

קרדיט: M&S

בובות וירטואליות

בדוגמא זו, הרשת היפנית  team Lab, מאפשרת ללקוחות חווית קנייה ע”י שימוש בבובות וירטואליות המופעלות על ידי הלקוחות בהסרת מוצר מהקולב ותצוגה דיגטלית איך נראה הדגם הנבחר שלהם.  

מציאות מדומה

רשת האופנה American Apparel פיתחה אפליקצית מציאות מדומה להגדלת חוית הקנייה בפנייה למשתמשים ניידים בנקודת המכירה עם מגוון רחב של אפשרויות : 

  • סקירות מוצרים
  • צפייה בסרטונים
  • הזמנה דרך אתר האינטרנט.

 

הצעות קנייה ללקוח בחנות

רשת Macy’s שולחת ללקחות בחנות מבצעי מכירות “בזמן אמת” להגדלת המכירות.