הבנת המאפיינים העיקריים של הגולשים באתרי מסחר אלקטרוני וחנויות מקוונות, מאפשרת לנו לבצע ניתוח מעמיק ומקצועי של תנועות הגולשים באתר ופילוח מאפיני קהל היעד בדרך היעילה ביותר. קבלת מידע לעיצוב חווית משתמש ושיפור חווית הקנייה של הגולשים באתר, תגרום ליותר גולשים להפוך לקונים, מאפשרת מתן מענה טוב יותר לתמיכה בצרכי הגולשים השונים.

כל קונה וקונה, באתר למסחר אלקטרוני הוא ייחודי. אחד, יודע בדיוק מה לקנות, השני, מתלבט בין המוצר שלך למוצר דומה באתר אחר או אינו בטוח איזה מוצר מתאים לו. אחר, רק גולש באתר. כל אלמנט באתר מסחר אלקטרוני חשוב להצלחת האתר, מתיאור המוצר, איכות התמונות, עיצוב האתר בהתאמה לקהל היעד, תוכן יחודי, תהליך הקניה והתשלום.

 חמשת סוגי הגולשים באתר העדכונים, הדרכה ומידע בקמה וניהול אתרי מסחר אלקטרוני וחנות מקוונת 

  1. ממוקד מוצר
  2. הגלשן
  3. הסוקר
  4. מחפש המציאות
  5. החד פעמי

1. ממוקדי המוצר
הקונים ממוקדי המוצר יודעים בדיוק מה הם רוצים. הם זקוקים לתחליף למוצר קיים. הם קנו את המוצר בעבר, או ביצעו מחקר מקדים ברשת האינטרנט או בקניון המקומי. קונים אלו  ממוקדי מטרה. הם יודעים בדיוק מה הם צריכים והם רוצים לבצע את הקנייה באתר במהירות.

קונים ממוקדי מוצר לא מחפשים לגלוש באתר. המטרה היא מהירות. קונה ממוקד מוצר רוצה “רק” לאתר את המוצר, לוודא שלא טעה ולבצע קנייה. מדלג, על תיאור המוצר. מבט מהיר על השם  המוצר והתמונה “לאישור” כי זה המוצר הנכון ולעגלת הקניות.

הנקודות החשובות לקונה ממוקד המוצר:

  • זיהוי ברור של כל מוצר – תאור ותמונה
  • חיפוש יעיל באתר, המאפשר גישה מהירה למוצר הנכון מתוך רשימת תוצאות החיפוש
  • גישה קלה למוצרים עבור הזמנה חוזרת
  • קנייה מהירה ויעילה “2 קליקים” לבצע קניה במהירות אפשרית

 

2. הגלשנים

הגלשנים, קונים בנחת, גולשים באתרים האהובים עליהם או באתרים חדשים לקבל מידע או כדי להרוג את הזמן. הקונה הגלשן מחפש את המוצר “האופנתי” האחרון, חולם על הקניות העתידיות , מבצע מחקר מקדים לרכישות עתידיות בחנויות מקוונות, מחפש מוצר/מחיר באינטרנט לפני ביצוע קניות בקניון הקרוב.

הגולשים הבוחרים לבלות את הזמן באתר שלך, עם המוצרים שלך, עם המותג שלך, לבדיקת מוצרים או קבלת מידע. הם הזדמנות גדולה להפוך “מגלשנים” לקונים כאשר האתר שלך מציע את המוצרים החדשים ביותר, המוצרים הנמכרים ביותר, המוצרים הפופולריים, המוצרים המשלימים, חוות דעת לקוחות. התוצאה, חשיבה חיובית על החנות שלך כאשר הם יבצעו קניה.

הגלשנים

 

הנקודות החשובות לקונה הגלשן:

  • רישומים של מוצרים חדשים, פופולריים, ומכירה
  • גישה קלה למלאי חדש דרך קישורים הקשורים ומוצרים מומלצים
  • יכולת לשתף מידע על מוצרים שהם אוהבים

 

3. הסוקרים
הסוקרים , כמו קונים ממוקדי מוצר, הם ממוקדי מטרה. הם מתכננים לבצע קנייה ברשת, אולם הקניה יכולה להתבצע היום, מחר, בשבוע הבא, או בעוד חודש. הם אוספים מידע על המוצרים והמחירים, אבל בעת גלישה באתר שלך הם יכולים להימצא בשלבי הסקר. הם מחפשים את המחיר הנכון או שילוב של עלות תועלת.  הסקירה יכולה להתבצע על פני מספר ביקורים לזמן רב באתר או בהחלטה מהירה לפני ביצוע קניה.

המטרה, להפוך את הסוקר לקונה באתר שלך. יצירת אמון חשובה מאד בקנייה מקוונות. אם הסוקרים גולשים באתר עם חווית משתמש גבוהה, תיאורים מפורט של מוצר ותמונה עם רזולוציה גבוהה, תמיכה מצוינת, ניווט ברור ומהיר,השוואה בין מוצרים, שמירת עגלת קניות לקניה מאוחרת. התוצאה, האפשרות לקנות מהאתר שלך גבוהה יותר. לעומת זאת, אם האתר שלך מציע מידע מוגבל או לא ברור על המוצר זמינות, מדיניות שילוח והחזרה, האפשרות להמרת סוקרים לקונים נמוכה.

 הנקודות החשובות לקונה הסוקר:

  • תיאורי מוצר ברורים ומפורטים
  • הגדרות של תכונות מינוח או מוצר לא מוכרות, בהקשרונכתב בשפה להבנה קלה
  • ביקורות משתמשים
  • השוואה קלה בין מוצרים
  • עגלות קניות קל לעריכה , כי לשמור על מוצרים בין ביקורים

 

4. מחפשי המציאות
מחפש המציאות, מחפש את העסקה הטובה ביותר האפשרית. הניווט באתר והמחיר חייב להיות קל וברור. הדגשת מחיר המוצר במחיר מלא, עם הדגשת החיסכון (15% כדוגמא). הפנייה למבצעים והנחות. המטרה שלך, לא רק לבצע את המכירה, אבל כדי להפוך אותם ללקוח חוזר. לקונים אלו, הצע קופונים, הציע הנחות ,משלוח חינם.ינימאלית כדי למשוך ולשמר מחפשי מציאות. אם הם נרשמו לרשימת דיוור הצע להם קופון ליד עגלת הקניות לפני התשלום הסופי.

הנקודות החשובות לקונה מחפש המציאות:

  • הצגת מוצרים למכירה לצד המחיר המלא
  • רישום מחירי המוצרים והנחות כמות חיסכון ומבצעים
  • מתן אפשרות לניצול קופון

5. הקונים החד פעמי

הקונה החד פעמי ממוקד מוצר וממוקד מטרה. בדרך כלל, קיבל כרטיס מתנה, קופון,  או קונה מתנה. הוא מתעניין ברשימת המוצרים אשר הוא יכול לקנות, יחד עם זאת, אין להם כוונה לבקר באתר לאחר הק הקניה הראשונית.

הקונה החד פעמי, אינו מכיר את האתר בו הוא גולש. הוא זקוק לניווט מהיר וברור כדי להגיע למוצרים בהם הוא מעונין, לוודא את המלאי ולבצע קנייה. תיאור ברור של המוצר ואיכות התמונה מאפשרים לקבוע האם הפריט הוא המתאים ביותר לצרכיו.

התלונה העיקרית, של הקונה החד פעמי היא רישום באתר. מרבית הקונים רואים זאת כמטרד, ספק אם הם אי פעם יחזרו לאתר, אינם מעונינים למסור פרטים. הקונה מעריך את האתרים המאפשרים להם לבצע רכישה מבלי לדרוש לחייב יצרת חשבון .

הנקודות החשובות לקונה החד פעמי:

  • ניווט  ברור באתר
  • תיאורי מוצר מושלמים
  • מידע אמין וברור על בעלי האתר
  • ביצוע קנייה ללא רישום פרטין באתר

לסיכום, עיצוב חוויית משתמש טובה באתר למסחר אלקטרוני היא קריטית לכל סוגי הקונים, יחד עם הבנת מטרת הביקור של הגולש האתר.