האם הייתה ירידה ניכרה בתנועה בחנות הוירטואלית שלך? האם האתר למסחר אלקטרוני שלך אינו מצליח להתאושש מעדכון פינגווין? האם הדומיין שלך מאחסן דפי מוצר עם תוכן ישן, או דפי מוצר עם תוכן קצר ? מהי משמעות עדכון האלגוריתם של גוגל לדירוג האתר שלכם? זה הזמן לביצוע מבדק עומק באתר שלך על פנדה 4.1!

10 השלבים הבאים בניתוח עדכון פנדה על דירוג האתר למסחר אלקטרוני שלכם מאפשרים למנהל האתר לבצע:

  • איסוף נתונים
  • ניתח דפי מוצר\אתר – לשמור?, לשנות?, למחוק?
  • בדיקת  האתר ע”י שימוש בכלים לקידום אתרים
  • שידורג כל דף מוצר\אתר בהתאם לדרישות גוגל

פנדה ענק – ויקיפדיה

1. בניית רשימת  “דפי אתר\ מוצר”

הקמת גליון אלקטרוני של דפי האתר למסחר אלקטרוני שלכם, משתנה מאתר לאתר בהתאם לתוכן דפי המוצר ו\או מבנה תוכנת האתר.

הכלים לבניית רשימה:

  • הקלד במנוע החיפוש – site:www.domain.com , לקבלת רשימת הדפים אשר גוגל אינדקס עבור האתר שלך.
  • מומלץ, תוכנת Screaming Frog , חינמית, מאפשרת הורדת כל דפי האתר לגליון אלקטרוני – אקסל.
  • ניתוח תוצאות גוגל אנליטיקס.

2. מחק כפיליות של כתובות אתר 

השתמש בגליון אקסל למחיקת כתובות אתר כפולות.

3. מיון וניתוח נתוני כתובות אתר 

  • שימוש לדוגמא, בכלי URL Profiler , מאפשר ניתוח מהיר של השפעת “פנדה” על האתר למסחר אלקטרוני שלך. התוצאה,  מידע של יותר מ-50 פרמטרים, המאפשרים ניתוח האתר שלך.

מאפשר למשווקים ובעלי אתרי אינטרנט לאחזר במהירות כמויות גדולות של נתונים ותוכן מקושר.

  • חיפוש והסרת תוכן משוכפל –  שימוש בכלים Copyscape  ו-Siteliner מאפשר לבדוק האם תכני המוצרים שלכם ו\או דפי האתר שלכם מופעים “גם” באתרים אחרים, מתחרים ו\או ספקים. הורדת הנתונים לאקסל.
  • ניתוח ומיון נתוני בדיקת דפי המוצרים\אתר מאפשרים: שמירה, עדכון, הפנייה לדף רלונטי באתר, מחיקת הדף.
  • ניתוח התוצאות – בהתאם לנתונים אשר התקבלו עם הכלים למעלה, הוסיפו בגליון אקסל 4 עמודות עבור כל כתובת אתר, לצרכי מיון ע”פ  הקרטריונים הבאים:
    1. צפיות בדף אתר – מיון כתובות המוצרים באתר מהנמוך עד גבוה, מאפשר לך לקבל תמונת מצב עדכנית, מהם המוצרים המקבלים תנועה קטנה – מחייב לבצע אופטימיזציה: שימוש במילות מפתח נכונות. בדיקת התוכן, האם מוסיף ערך מוסף ללקוח, רלוונטי, יחודי, אישי, לפחות 300 מילים.
    2. זמן השהייה הממוצע בדף אתר – שימוש בגוגל אנליטיקס, מבקרים באתר נוטים יותר להישאר יותר מ-30 שניות עם התוכן רלוונטי ובעל ערך לגולש. מיון כתובות המוצרים באתר מהגבוה עד הנמוך בקטגוריה מאפשר ללמוד ולנתח מה גורם לגולשים להישאר יותר זמן בדף האתר.
    3. מספר המילים בדף אתר – כלל אצבע, תוכן עם יותר מ-300 מילים, גורם לגולש להפסיק לקרוא. מומלץ, תוכן ממוקד, רלוונטי ובעל ערך לגולש בכתיבה שיווקית עם פנייה אישית ללקוח.
    4. מבולבלים? – קיימות מספר סיבות הגורמות לכך שדפי אתר אינם מתפקדים טוב. המחייבים ריענון ושדרוג התוכן כגון: שימוש במילות מפתח אשר אינם תחרותיות, תוכן קצר, ארוך, משוכפל ולא מקורי או אישי, קישורים לאתרים לא רלוונטים.

4. אופטמיזצית דפי אתר

תוצאות ניתוח דפי המוצרים ו\או דפי האתר, מחייבים לבצע את השלבים הבאים לשדרוג דפי האתר למסחר אלקטרוני:

  1. תוספי SEO –  תוספים למנוע חיפוש המאפשרים מעקב אחר מדדי קידום אתרים חשובים באתר בו אתם גולשים, חיפושים מותאמים אישית על ידי מנוע חיפוש, מדינה, ואזור או עיר, בדיקת דרג עבור מילת מפתח, תקינות דף מוצר, ועוד.
  2. מחקר מילות מפתח – בניית רשימת מילות מפתח עבור כל דפי המוצרי\אתר עם כלי מתכנן מילות הממפתח של גוגל.
  3. אופטימיזצית דף אתר – שימוש בגליון אופטימיזצית דף מוצר המשמש כמדריך לבניית מסד נתונים המרכז את המידע הנדרש מכל דף אינטרנט בחנות הוירטואלית שלך.
  4. יצירת תוכן – יצירת תוכן איכותי ורענן באתר, תוך התמקדות בבנית קשרי קידום אתרים בין דפי האתר, משפר מאד את ציון האיכות והתאוששות מיקום האתר בעזרת האלוגריתיים של גוגל. מומלץ להוסיף: קישורים למדייה חברתית (פייסבוק,אינסטגרם,גוגל+,טויטר,פינטרסט,בלוג) תמונות, סרטוני וידיאו על המוצר (עד-60 שניות), חוות דעת של הלקוח – feedback, מדיניות שילוח\החזרה,תו תקן, מרכיבי המוצר-ingredients.

5. בדיקת ביצועי האתר

להלן מספר כלים המאפשרים לכם בדיקה טכנית של ביצועי האתר למסחר אלקטרוני:

  1. כלי מנהלי אתרים –  מספק דוח מגוגל, מה מחייב שיפור באתר, כגון: שגיאות סריקה, נתונים סטטיסטיים של דפי האתר, דפים עם מעט מדי קישורים נכנסים או תיאורי meta קצרים, שגיאות מהותיות בפעילות האתר.
  2. בדיקת מהירות אתר –  כלי המלצות אופטימיזציה לזמן טעינת דף האתר של גוגל, חשוב היום יותר מתמיד, במיוחד כאשר תשתיות האינטרנט מספקות קצב מהירות גלישה גבוהה יותר, והגולשים דורשים חווית משתמש ללא פשרות. הכלי של גוגל  מספק רשימת הצעות לשיפור כגון: קוד תוכנה HTML ו- JavaScript, אופטימיזצית תמונות, במיוחד בגלישה בטלפונים ניידים וטבלטים.
  3. בדיקת איכות הקישורים – שימוש בתוכנות בדיקת תקינות האתר, הסורקות ומחפשות דפים באתר עם בעיות אינדקס ויכולות סריקה, בעיות עם הפניות, בעיות טכניות וקוד, בעיות URL, קישורים רעים, הכלים: חינמי Screaming Frog , NINJASWebsite Crawler Tool , בתשלום Deepcrawl.

 6. תיוג תוכן

  1. כל מנועי החיפוש אוהבים תגיות, המסייעות לאלגוריתמים הסריקה שלהם באייפיון התוכן והמוצרים הנמצאים באתר. שימוש בכלי schema בדפי האתר מספק קוד HTML הרלוונטי למנועי החיפוש.
  2. שימוש בכלי של גוגל לתיוג סמנטי של נושאים משותפים מבלי לגעת בקוד אתר: Data Highlighter לדוגמא, אם אתם מקימים בחנות הוירטואלית שלכם מבצע מכירות, אפשר לתייג ולהדגיש את נתוני האירוע באתר שלך (שם הארוע, המבצע, תאריך, קטגוריה, מוצרים וכו,). בפעם הבאה כאשר גוגל תסרוק את האתר שלך, נתוני האירוע יהיו זמינים כמידע “חשוב” בדפי תוצאות חיפוש.
  3. אם האתר בנוי על פלטפורמת woocoomerce, ישנם פלאגינים של וורדפרס כדוגמת All In One Schema.org Rich Snippets המבצעים פעולת תיוג זאת. יחד עם שימוש בפלאגין Yoast  התומך באפיון  הכותרות, המידע והתמונות עבור הרשתות החברתיות : פייסבוק, גוגל+.
  4. שימוש בתוסף Tag Assistant בדפדפן כרום מאפשר לבצע בדיקת תגיות באתר למסחר אלקטרוני שלך.

7. בדיקת חוויית משתמש

גוגל לא רק מספקת לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר אלא מעונינת לספק תוצאות חיפוש של חנויות וירטואליות עם חוויית המשתמש הטובה ביותר. לכן, שימוש בגוגל אנליטיקס חשוב היום יותר מתמיד לביצוע אופטימזציה בניווט באתר,הוספת מנוע חיפוש פנימי הדומה ל-google suggest, מיקום לחצנים בכל אחד ואחד מדפי המוצר\דפי האתר. זאת כדי לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר לגולש באתר ,בכל הפלטפורמות מחשב, טבלאט וטלפון נייד. למידע נוסף מדריך קידום אתרים של גוגל.

8. אופטמיזצית אתר לטלפונים ניידים

השימוש הרחב היום בטלפונים ניידים וחישבות נוחות חיפוש מוצרים באתר, מחייב התאמת האתר בעיצוב “אתר מתואם” למובייל הוא אתר נפרד לחלוטין מהאתר הרגיל שלכם ואינו רספונסיבי.  האתר מחובר לאותה מערכת ניהול אבל יתוכנן וייבנה על ידי קוד נפרד, יאופיין וייעוצב באופן שונה וייחודי. חווית משתמש במסך מחשב\טבלט וחווית המשתמש במובייל הם יהיו שונים לחלוטין. לדוגמא: בחנות וירטואלית דפדוף בקטלוג מוצרים, באתר רגיל לחצני הקטגוריות נמצאים לרוב בצד ימין או למעלה, באתר המובייל שטח מסך מצומצם, לכן הגלישה מתבצעת בתכונת ה”החלקה” (swipe) כדי לעבור ממוצר למוצר, כאשר זמן הטעינה אינו משתנה למשתמש.

9. הדגשת מיקום העסק

גוגל מדגישה מאד את חשיבות הצגת מיקום העסק כדי לחזק את קידום האתרים. לכן, מומלץ להוסיף דף אודות הכולל: מספר טלפון, כתובת פיזית, שרות לקוחות,  מדיניות פרטיות, המלצות, פרופילים חברתיים, אתר מאובטח.

10. מעקב אחרי עדכוני גוגל

לאחר הטיפול באתר בעקבות עדכוני פנדה, חובה לבצע מעקב אחרי אתר האינטרנט למסחר אלקטרוני שלך ולראות כיצד הוא מגיב לשינויים. עקבו אחרי דירוג מילות מפתח, מיקום דפי מוצר\אתר, זמן טעינת דף, זמני שהייה של גולש באתר. מעקב אחרי גולשים אשר הגיעו מהמדיות החברתיות שלך, וכמובן, הכי חשוב, מצב השינוי בהיקף המכירות.

קרדיט: searchenginewatch.com

גוגל משנה את האלגוריתמים שלה בתדירות גבוהה, מחייבת בעלי אתר למסחר אלקטרוני לעדכון שוטף של האתר למרות הזמן והמאמץ הנדרשים לשם כך. בסופו של יום העדכונים שומרים ומועילים לעסק שלך, במיוחד בסביבה התחרותית ,כאשר דירוג האתר למסחר אלקטרוני שלך חשוב על מנת לשפר את הנוכחות האורגנית שלך ברשת האינטרנט.