קידום אתרים במנועי חיפוש – SEO, נקרא לעתים קרובות חיפוש אורגני או חיפוש טבעי. קידום אתרים מחייב ביצוע שינויים והתאמות במבנה האתר למסחר אלקטרוני שלך, בהתאמה למנועי החיפוש, בעיקר גוגל, במטרה להגדיל את מספר הגולשים המגיעים לאתר באמצעות החיפוש ברשת.

בפוסטים הבאים אנסה להסביר כיצד לבצע קידום אתרים נכון לאתרי עדכונים, הדרכה ומידע בקמה וניהול אתרי מסחר אלקטרוני.

מה זה לא קידום אתרים

קידום אתרים שונה מאוד משיווק בתשלום במנועי חיפוש – Google Adwords. קידום אתרים, זה לא, חיפוש פנימי באתר המאפשר לגולשים\קונים למצוא את המוצר שהם מחפשים בחנות הוירטואלית שלך. קידום אתרים ממוקד יותר בהבאת מבקרים לאתר שלך ממנועי חיפוש חיצוניים כמו גוגל ובינג.

דוגמא: תוצאות חיפוש במנוע חיפוש – בגדים באינטרנט

אתרי מסחר אלקטרוני ~ מה זה SEO ומדוע זה חשוב? תוצאות חיפוש במנוע חיפוש – בגדים באינטרנט

 כיצד עובד קידום אתרים

אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO, מבוסס על שלושה גורמים: טכנולוגיה, תוכן, וסמכות.

1) טכנולוגיה:

סריקת אתר. מנועי החיפוש כדוגמת גוגל, משתמשים בתוכנות מיוחדות “עכבישים” לסריקה ברשת האינטרנט. אלגוריתמים מנוע החיפוש, “זחלן” (crawler) – צריך להיות מסוגל לסרוק את האתר שלך במטרה להבין מה תוכן האתר ולדרג אותו בתוצאות החיפוש. התוכנה זוחלת מדף לדף דרך קישורים המופיעים בדפים השונים. במהלך זחילת התוכנה היא אוספת את הדפים הנסרקים מעדכנת את הדפים הקיימים במסד הנתונים, או, מוסיפה דפים חדשים שלא מופיעים באינדקס. דפים חשובים ודפים המתעדכנים לעתים קרובות נסרקים בתדירות גבוהה.

קיימת בעיה, באתרים אשר המבנה שלהם אינו מותאם לאפשר ל”עכבישים” לזחול ולסרוק את התוכן שלהם. לדוגמא, פיסות קודי תוכנה: JavaScript, CSS, cookies, או הגדרות ברמת שרת, פעולות כדלתות נעולות המגבילות את סריקת העכבישים. ברוב המקרים, בעלי האתר למסחר אלקטרוני אינם מודעים לכך שהדלתות נעולות הללו קיימות. קידום אתרים נכון מאפשר לפתור בעיות אלו, לפתוח את הדלתות ולשיפור המיקום האורגני של האתר, התוצאה: הגדלת הלקוחות  והמכירות.

2) תוכן:

קידום אתרים טוב מחייב תוכן טוב ורלוונטי. כלומר, תמיד, בכתיבת תוכן דף מוצר לחנות מקוונת, יש לבצע מחקר מילות מפתח יחד עם אופטימיזציה לתוכן השיווקי. בשימוש במילות מפתח וביטויים הרלוונטים לתוכן אשר הגולשים מחפשים. התוצאה, מנועי החיפוש כדוגמת גוגל, אוהבים זאת ומקדימים את דירוג דף המוצר בתוצאות החיפוש שלהם.
חיפוש בכלי מילות המפתח של Adwords מאפשר לדעת מהם מילות המפתח הפופולריות ביותר יחסית של ביטוי. לדוגמא: אם דף המוצר שלך מוכר “מגפיים”, אבל הגולשים מחפשים “סנדלים” יש התאמה נמוכה בין הרלוונטיות של התוכן בדף המוצר שלך למה שגולשים מחיפשים. התוצאה מכך, הדירוג הדף שלך בקיץ סביר להניח שימצא במיקום  נמוך יותר בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל.

הכנת מספר רב של  מילות מפתח וביטוים לשימוש, מחייבת כתיבה תוכן יצירתית מילות המפתח הרלוונטיות, בפניה אישית ללקוח עם ערך מוסף, כגון: הסבר על השימוש במוצר, החומרים מהם המוצר עשוי, תמונות, סרטון וידיאו קצר.

3) קישורים:

קשר את דף המוצר שלך, לאתרים המצינים את המותג שלך, כדי לייצר רלוונטיות וסמכותית בהקשר לנושא או הדיון באתר המקשר. רצוי, קישור או אזכור מאתר סמכותי, כתבה בעיתון, בלוג, ועוד. עכבישי מנוע החיפוש סורוקים את האינטרנט, ומקליטים את הקישורים בין האתרים השונים בקביעת הדירוג של מיקום הדף.

ביצוע פרופיל קישורים איכותי של אתרים בכלל ואתרי מסחר אלקטרוני בפרט, נהפך לקשה יותר ויותר בשלוש השנים האחרונות. זאת עקב שינויי אלגוריתמים ” פינגווין” דחופים במנוע החיפוש של גוגל, המבוצעים במטרה לזהות האם קימים קישורים מְלְאֲכוּתִים, כגון: פוסטים בבלוגים לא רלוונטים,  איכות מאמרים ירודה, רישומים באינדקסים ועוד.

הפתרון לטווח ארוך הוא, הגדלת מהימנות ותוקף הקישורים, כלומר “תעודת כשרות אינטרנטית”. הגדלת הסמכות האישית של המותג שלך דרך תוכן שיווקי איכותי ורלונטי בלבד, כאשר המטרה היא לשפר את הדירוג של החנות וירטואלית שלך, הגדלת כמות הגולשים, והגדלת המכירות.

קידום אתרי מסחר אלקטרוני
  1. אתרי מסחר אלקטרוני ~ מה זה SEO ומדוע זה חשוב?
  2. היתרונות בקידום אתרים אורגני