הפוסט הקודם: אתרי מסחר אלקטרוני ~ מה זה SEO ומדוע זה חשוב? עסק בחשיבות ביצוע אופטימיזציה של מנועי חיפוש כחלק מהותי ממאמצי השיווק של אתרי מסחר אלקטרוני. אולם מרבית מנהלי החנויות וירטואליות אינם מבינים את החשיבות והיתרונות בקידום אתרים אורגני.

מדוע חשוב קידום אתרים לחנות וירטואלית?

החיפוש באינטרנט הפך היום  להרגל טבעי לכל אחד מאיתנו – בטלפונים הניידים, בטבלט ובמחשב האישי שלנו, בכל מקום בו אנחנו נמצאים – בעבודה, בבית, בתחבורה הציבורית, ברכב, בקניות ועוד. אנחנו מוקפים בכלים המאפשרים חיפוש מהיר באינטרנט, הפשטות, הזמינות וחווית הגלישה של מערכות המחשוב ממכרים את הגולש, במיוחד כל אחד ואחד מאיתנו.

להלן הנתונים של גוגל על “הקונה החכם” בישראל מול מדינות נוספות:
מסע הרכישה של הצרכן וכיצד האינטרנט משמש גורם משמעותי בקבלת החלטות רכישה שלו.

  • 44% מקונים בישראל מבצעים סקר שוק
ISRAEL Product research - online and offline google

קרדיט – גוגל: חיפוש מוצרים לפי מדינות

  •  התפלגות חיפוש מוצרים לפני קניה
Israel Online research prior to offline purchase google

קרדיט – גוגל: חיפוש מוצרים לפני קנייה

 היכן מופיע האתר שלכם בתוצאות מנוע החיפוש כאשר גולש מחפש את המוצרים שלכם

מרבית הגולשים כיום סומכים על מנועי חיפוש המספקים להם את התשובה הנכונה. יחד עם הנחת מהימנות גבוהה, כי האתרים המדורגים בדף תוצאות החיפוש של גוגל הם גם האתרים הטובים ביותר. כאנשי שיווק אנחנו יודעים כי מַרְבִּית אתרי החנויות המקוונות המובילים בענף, הם אתרי החנויות המבצעים את פעילות קידום אתרים בדרך הטובה ביותר. יחד עם זאת, למרבית הגולשים ברשת אין שום מושג האם אתרי החנויות הוירטואליות המדורגות בחלק העליון של הדף הראשון של מנוע החיפוש הם הטובות ביותר.

מכאן, תוצאות החיפוש הם סוג של אמון בדרוג מיקום אתר לעדכונים, הדרכה ומידע בקמה וניהול אתרי מסחר אלקטרוני. האתר שלכם חשוף ליותר גולשים, ויותר הקלקות של צרכנים המגדילים את החשיפה והמודעות למותג ואמינותו.

אם אתר החנות המקוונת שלכם, אינה מדורג גבוה במנועי חיפוש, המתחרים שלכם הם אלו אש יקבלו את החשיפה למוצרים ו\או למותגים בחנות שלך, כלומר יותר לקוחות, המרות ומכירות. המסקנה, ביצוע קידום אתרים אפקטיבי יאפשר לכם לזכות בנתח גדול יותר מהעוגה. 53% מהגולשים באינטרנט לוחצים על תוצאת החיפוש המופיעה במקום הראשון. המספר תלוי משתנה בהתאם לשאלת חיפוש, המותג, דירוג האתרים המתחרים מתחת למקום הראשון, וגורמים אחרים. בממוצע, מחצית מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם לוחצים על תוצאת החיפוש הראשונה בדף החיפוש של מנועי החיפוש. אם זה לא האתר שלכם, יש להניח שאתם הפסדתם  מכירה.

זאת הסיבה מדוע בשיווק אינטרנטי, קידום אתרים הוא חלק מאד חשוב באסטרטגיה השיווקית של כל חנות וירטואלית.

קידום אורגני או פרסום ממומן

גם אם אתם מבצעים מסע פרסום בתשלום לחנות המקוונת שלכם אתה עדיין חייבים לבצע קידום אתרים. שילוב של קידום אתרים – SEO, ופרסום ממומן – PPC, מייצרים את תוצאות השיווק הטובות ביותר. תוצאות חיפוש אורגני זוכות ל-85% מההקלקות בתוצאות חיפוש, לעומת מודעות בתשלום עם שעור הקלקה של 15% בלבד.

לקידום אתרים יתרונות לטווח ארוך יותר. הפסקת מסע פרסום ממומן התועלת שלו מפסיקה, אין יותר תנועה לאתר, אין יותר מכירות. לעומת זאת, בסיום פרויקט קידום אתרים, היתרונות ממשיכים לייצר תוצאות כל עוד האתר שלכם פעיל ברשת האינטרנט.

לפרסום ממומן יש כמה יתרונות חזקים. התשלום לפרסום מאפשר לכם לשלם עבור מיקום, כלומר,אתם מקבלים תוצאות מכירות במהירות, יחד עם ביצוע אופוטמיציה של הקמפיין השיווקי, בדיקה ושינוי מהיר של המודעות על פי מגמות הקמפיין השיווקי.

המלצה, יעול האסטרטגיה השיווקית – ניהול משולב של קמפיין קידום אתרים אורגני יחד עם פרסום ממומן, זאת גם מנוע החיפוש של גוגל מאד, מאד אוהב.

קידום אורגני חייב אסטרטגיה שיווקית

אם חיפוש אורגני היה בעבר המקור העיקרי למרבית התנועה לאתר שלכם וגרם לרוב המכירות שלכם, היום התכנית השיווקית שלכם חייבת מהפך מידי. עדכוני האלגוריתם התכופים של גוגל מתרחשים ללא אזהרה ויכולים להיות בעלי השפעות שליליות קריטיות מידיות להקף המכירות שלכם בחנות המקוונת, עם זמן התאוששות ארוך עד לא ניתן לשיקום לחלוטין את ביצועי החיפוש האורגניים של האתר שלכם , תלוי איך בוצע תהליך הפיתוח והקידום של האתר שלכם ע”י הצוות המקצועי. לעומת זאת, המתחרים יכולים להפעיל מאמצי קידום אתרים מרובים משלהם ולדחוף את האתר שלכם במורד הדירוג של מנוע החיפוש של גוגל.

אלה הם מצבים קיצוניים, אבל מנסיוני הם קורים עם הקידום האורגני לא בוצע טוב, עם השפעה דרמטית בירידה בתנועת החיפוש האורגנית באתר למסחר אלקטרוני עד 100% ויותר?

תוצאות יום הדין של גוגל, מחייבים לעשות קידום אתרים איכותי לחנות הוירטאולית שלכם – כחלק מערוצי שיווק אחרים, אשר קריטיים לקידום התוכן באתר שלכם  ומחזקים את יתר הפעילויות הנדרשות לקידום האתר למסחר אלקטרוני שלכם.

קידום אתרי מסחר אלקטרוני
  1. אתרי מסחר אלקטרוני ~ מה זה SEO ומדוע זה חשוב?
  2. היתרונות בקידום אתרים אורגני