האם אתם יודעים כיצד הגולשים מחפשים בגוגל את המוצרים ו\או המותגים הנמכרים בחנות הוירטואלית שלכם? אם לא ביצעתם נכון את מחקר מילות המפתח לאתר המסחר אלקטרוני שלכם אתה כנראה מפסידים לקוחות ומכירות. זהו הפרק השלישי בסדרת הפוסטים איך לבצע קידום אתרים לאתרי מסחר אלקטרוני.

מחקר מילות מפתח, הוא תהליך המאפשר לזהות כיצד הגולשים באינטרנט מחפשים את המוצרים הנמכרים בחנות שלכם. שם ו\או תאור המוצרים מאפשרים לנו כמשווקים באינטרנט לייצר רשימת מילות מפתח, ולהשתמש בהם כדי להביא לקוחות חדשים או חוזרים לחנות ו\או העדכונים, הדרכה ומידע בקמה וניהול אתרי מסחר אלקטרוני.

כיצד הקונים בוחרים את המוצר שלכם ?

שימוש בשפתם של הלקוחות הפוטנציאליים בתוכן האתר שלכם, נותנת לכם ההזדמנות לשווק אותם. כלומר, בניית הקשר בין המידע על המוצרים אשר הגולשים מחפשים, ובין המידע אשר מנועי חיפוש “חושבים” איך הוא כתוב באתר. בדרך זאת, האלוגריתם, של מנועי חיפוש קובע את הדרוג של האתר שלכם ו\או של המתחרים.

לכן, שימוש במילות המפתח של המוצרים ו\או המותג שלכם, מאפשר לבצע הקשר בין הגולשים ברשת המחפשים מוצרים לקנייה באינטרנט ובין החנות הוירטואלית שלכם בהם מוצרים אלו מיועדים למכירה.

Zemanta Related Posts Thumbnail

ביצוע מחקר מילות מפתח

קידום אתרים לחנויות וירטואליות מחייב מחקר מילות מפתח. אבן היסוד לקידום אתרים אורגני הוא בחירת הביטויים ושילובם הנכון בתוכן מבנה האתר למסחר אלקטרוני שלכם, והוא הגורם החשוב להצלחת (או כישלון) פרוייקט הקידום שלכם. תהליך זה אינו פשוט, במיוחד רק עם מבצעים חיבור מילים ומשפטים המתקבלים מכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל 

שימוש נכון בכלי מתכנן מילות המפתח  מספר כללים לשימוש אופטימלי בכלי מתכנן מילות מפתח לקידום האתבורים שלכם.

  • אוסף מילים\ביטויים – כלי מתכנן מילות המפתח, הוא כלי תוכנה המאפשר בניית רשימת מילים ו\או ביטויים המורכב ממספר מילים נרדפות רלוונטיות.
  • נפח החיפוש – ככל שמספר מילות המפתח אשר אתם מוסיפים לכלי גדול יותר, מספר ההצעות לביטויי מילות המפתח גדול יותר. קלט של 5 מילות מפתח, מספק כ-50 ביטויים שונים רלוונטים. אם יש לכם מספר רב של מילות מפתח מומלץ לחלק אותם לקבוצות  שונות.
  • מילים נרדפות –  לדוגמא, להדביק מילות מפתח הקשורות למוצר אחד, סוג המוצר, שימוש בכלי חיבור מילות מפתח מאפשר קבלת מילים נרדפות רלוונטיות יותר.
  • ניסוי וטעייה – אם תוצאות ביטויי המפתח  המתקבלים לא מספקים אותכם\פחות רלוונטים, שנו את הגדרות. לדוגמא: כלי מתכנן מילות מפתח כולל הגדרות המאפשרות לכם להרחיב ו\או לצמצם את היקף החיפוש רלוונטי למוצרים הנמכרים באתרי המסחר אלקטרוני שלכם.
  • ניטור וניתוח תוצאות – מחקר מילות מפתח הוא, תהליך חי, נושם המתמשך בהתאם לתוצאות, תוכן ו\או מידע חדש, ניתוח המתחרים, מדייה חברתית, ניתוח מאפיני הגולשים והזמנות בגוגל אנליטיקס מחייבים איסוף וניתוח הנתונים בגיליון אקסל.
כללים לביצוע מחקר מילות המפתח – ביטויים הרלוונטים למוצרים בחנות הוירטואלית שלנו :  איסוף מילות המפתח \ הביטויים 
  • הכלים:
  1.  כלי מתכנן מילות המפתח  –  מאפשר מספר ביטויים הקשורים למוצר\ים  ו\או מותגים.
  2.  חלון השאילתות google suggest  – מנוע החיפוש של גוגל המאפשר איתור ביטויי זנב ארוך עם כמות גדולה של חיפושים.

 דוגמא: שיווק מוצר – קרם יום אנטי אייג’ינג

  1. הסבר לשימוש בכלי מתכנן מילות המפתח
  2. לחץ על “חיפוש אחר מילת מפתח חדשה ורעיונות לקבוצת מודעות” – “Search for new keyword and ad group ideas”
  3. בתיבת  “המוצר או שירות שלך” – “Your product or service” , הקלד רשימת מילים וביטויים (קרם פנים, קרם יום אנטי אייג’ינג, קרם יום, קרם אנטי אייג’ינג, קרם לילה אנטי אייג’ינג, קרם לילה …… (עד 200 מילים\ביטויים))
  4. שנה את הכפתור “רק רעיונות תכנית קשורים קשר הדוק למונחי החיפוש שלי” – “Only show ideas closely related to my search terms”
  5. לחץ על הלחצן “קבל רעיונות” – “Get ideas”
קרדיט גוגל: חיפוש מילות מפתח ADWORDS

קרדיט גוגל: חיפוש מילות מפתח ADWORDS

6.  בתמונה להלן, תוצאות כלי הרעיונות לקבוצת מודעות , לחץ על “רעיונות למילות מפתח” – “Keyword ideas”

  • כלי מילות המפתח של גוגל מחזיר את הנתונים על שתי קבוצות מילות מפתח: “מונחי חיפוש” ו”הצעות למילות מפתח הרלוונטיות”.
  • העמודה השנייה מהשמאל, תחת הכותרת “ממוצע חיפושים חודשיים” מספק את הנתונים החשובים ביותר למחקר מילות מפתח בקידום אתרים – מספר הפעמים בהם הביטוי מחופש, בחודש בממוצע, במנוע החיפוש של גוגל.
  • בדוגמא: עבור הביטוי המדויק “קרם פנים” יש 210~ חיפושים בחודש בישראל, לעומת 30~ חיפושים לביטוי “קרם אנטי אינג’נג”
  • הכלי מאפשר אבחון, מה התחרות למילות המפתח “קרם פנים”, “קרם אנטי אינג’נג”: גבוהה + עלות “קליק” לפרסום בגוגל.

Keyword data in the Google Keyword Planner

        7. ניתוח, שימוש בדף הבית של גוגל – חלון השאילתותgoogle suggest,
מקלידים בתיבת החיפוש ורואים כיצד גוגל משלים אותו. פעולה זו נועדה מאתרת ביטויי זנב ארוך עם כמות גדולה של חיפושים.

  • לקוחות פוטנציאלים המחפשים לדוגמא, מוצר במנוע החיפוש: מילת מפתח “קרם פנים מומלץ”
קרם פנים מומלץ

קרדיט: גוגל, חלון השאילתות google suggest בדף הבית של גוגל

 

קידום אתרים אורגני לאתר מסחר אלקטרוני, מתחיל באיסוף רצף מילות מפתח רלוונטיות ובודדות למוצר\ים אשר הגולשים מחפשים. את התוצאות החיפוש של המילים והביטויים מעתיקים לגיליון אקסל לניתוח ומיון: המיקום, התחרות והרלוונטיות.

 פוסטים בקידום אתרי מסחר אלקטרוני

  1. אתרי מסחר אלקטרוני ~ מה זה SEO ומדוע זה חשוב?
  2. היתרונות בקידום אתרים אורגני