פייסבוק וטוויטר, מבקשים לשפר את יכולות המסחר האלקטרוני של שני האתרים במטרה להגדיל את מחזור המכירות שלהם, ע”י הוספת כפתור ‘קנה’  ובניית תשתיית לתשלומים – האם הגולשים והעסקים מוכנים?

פייסבוק, בודקת את הישום החדש של כפתור “קנה” עם קבוצת פילוט נבחרת של קמעונאים בארה”ב, המאפשרת לגולש לבצע קנייה מיידית של מוצרים – מבלי לעזוב את פייסבוק. כאשר, הגולש לוחץ לקנות, מבוצע תהליך הקנייה: עם כפתור תשלום – Check-Out, התשלום בכרטיס אשראי, הוספת מידע כתובת המשלוח, כל התהליך מבוצע בתוך אתר מידע והדרכה על עולם המדייה החברתית לעסקים במסחר אלקטרוני ושיווק אינטרנטי.

הכפתור קנה מופיע לגולשים במחשב ובטלפון הנייד שצפו בפרסומות או דפי פייסבוק. לחץ על הכפתור לקניה מאפשר לגולש לרכוש מוצרים ישירות מבית העסק, מבלי לעזוב את פייסבוק. פייסבוק מבטיחה תהליך מאובטח עבור קונים לבצע רכישות בדרך זו, עם אפשרות לשמור את פרטי תשלום עבור קניות עתידיות.

השרות מוגבל היום רק לעסקים בארה”ב. החשש של עסקים מהצטרפות למיזם של פייסבוק הוא, הגדלת “דף האוהדים” תהייה תלויה בהנחה גבוהה לקונה ברכישת מוצרים.

Buy Products on Facebook

 

טוויטר, הודיעה על רכישת חברת התשלומים CardSpring המאפשרת לעדכונים, הדרכה ומידע בקמה וניהול אתרי מסחר אלקטרוני קווי אשראי עם כרטיסי קופונים ומבצעים המאפשר להם ביצוע רכישות בחנות שלהם.

הרכישה מאפשרת לטויטר לייצר צומת של תשלומים בין עסקים ומדיה דיגיטלית היוצרת הזדמנות לחולל מהפכה צרכנית בשימוש  בכרטיסי אשראי, תוך סיוע לקמעונאים  ועסקים להתחבר ולתקשר עם הקונים שלהם בדרך לא מקוונת – בדומה, לאינטרנט המאפשר לחנויות מקוונות כדי ליצור יחסים עם הלקוחות מקוונים שלהם.

cardspring-twitter

המהלכים האחרונים של הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, בכניסה אל תוך עולם המסחר אלקטרוני מהווה  התבגרות של החברות  המובילות הפעולות בעולם המדייה החברתית.