מפות חום משמשות כלי חזותי מצוין, המאפשר לדעת בקלות ובמהירות האם התנהגות פעולת הגולש באתר הם יעילות או לא . שימוש במפות חום מאפשר לבדוק אם המרת לחצן “קריאה לפעולה”  ממוקם  נכון, באופן ברור, ניתן לצפייה בפלטפורמות שונות ונגיש ללחיצה.

מפת חום אתר אינטרנט

אפשר לבדוק את האפקטיביות של המרת לחצן ל”קריאה לפעולה” בעיצובי אתר שונים, בדיקת יעלות מילוי פרטי גולש לדוגמא, והחיפוש באתר באמצעות מפות חום. כלים ויזואליים אלו בדרך כלל יקרים אבל יכולים להיות החברים הכי הטובים של מעצב/מנהל אתר אינטרנט, הם  “מאירות” ומאפשרות לתקן פגמים בתכנון. מפות חום הם כלי  שיתרונתיו מאפשרות למעצב/מנהל אתר אינטרנט להסביר מושגי שיווק באינטרנט ללקוחות שאינם מתמצאים באינטרנט במיוחד.

כלי מפת חום 

קימים שני סוגים שונים של כלי מיפוי חום המאפשרים  לבחון איך אפשר לשפראת עיצוב האתר ואת המרת לחצן ל”קריאה לפעולה”. ואלה הם:

  • מפות חום אלגוריתם חזותי  – היכן ילחץ הגולש.
  • מפות חום המתקנות את התנהגות הגולש.

מפת חום אלגוריתם חזותי

כלי זה משתמש כאלגוריתם חזותי המבוסס על מחקר מדעי כדי לנתח את העיצוב שלך ולחזות היכן ילחצו הגולשים שלך מבוסס על מחקר אופטימיזציה חזותית לביצוע הקריאה שלך לפעולה.

המייתרים הממוספרים החזותיים במפת החום הבאה, מאפשרים לחזות היכן נמצאות תנועות העיניים של הגולש  במפת חום , במיקוד תשומת הלב מטרה  1 החשובה ביותר ביותר. כאשר קימים  מחרוזת חזותיים רבים מדי , הם מדגישים בלבול חזותי של הגולש וזה יכול להוביל ל”הפרעת קשב” של הגולש. נתוני המחרוזת הממוספרים בשילוב עם האזורים  החמים מציגים את מיקומי העיצוב האופטימליים לביצוע הקריאה שלך לפעולה.

מפת חום חזותית

 

 מפות חום המתקנות את התנהגות הגולש

כלי מפות חום המתקנות את התנהגות הגולש,  הם כלים לניתוח אינטרנט המאפשרים מעקב ומידע חזותי באמצעות גרף מפות חום. מפות ניתוח חזותי אלה מציגה את מה שקרה, ולא מה צפויים להתרחש באתר כמו כלי לחיזוי תשומת לב הגולש.

כלי מפות חום כגון: CrazyEgg, ClickTale  הם כלים ששולמו בתשלום , העלויות יכולות לגדול במהירות ולכן חיביים להיות חלק  מחוזי התחזוקה עם הלקוחות שלך (בעיקר לאתרים גדולים).

כלי מפות חום

 

מפות חום מציגות למעצבים/בעלי אתר אינטרנט כלים אנליטיים חזותיים חשובים שיכולים לשמש כדי לחזות, לעקוב ולתקן את העיצוב באתר כך שיתאים לצרכי המשתמש. בעוד כלי ניתוח מסורתיים מאפשרים לכם רק לראות מה  עובד טוב באתר, ניתוח מפת חום יראה לכם דברים שלא עובדים באתר שלכם כמו שטחים מתים  ונטישות גולשים. כלים אלו יעזרו לך לייעל את המיקום של הלחצן ל”קריאה לפעולה” המחייבת הגדלת קליקים ושיעורי המרה.