סקירת 6 מודלים נפוצים לתוכניות שיווק שותפים (affiliate), הגדרות וקיצורים.  מה הם תכניות השותפים הנפוצות ביותר.

מודלים נפוצים בתכניות שותפים

1. CPA – Cost Per Acquisition – עלות לרכישה

מודל המשמש לתיאור הפעולה של רכישת לקוחות חדשים. CPA  משמש לתיאור סוג של רשת (כגון רשת CPA) התשלום הוא ב-$ או ב-% לשותפים  עבור ביצוע פעולה מסוימת המתרחשת.

2. CPC – Cost Per Click – עלות לקליק

מודל המשמש לתיאור מודל שיווק שותפים בו השותפים מרוויחים על כל קליק שהם שלחו לסוחר או מפרסם, לדוגמא: Google AdSense.

3. CPL – Cost Per Lead – עלות למבקר

מודל המשמש לתאור מודל תכנית שותפים בו שותפים מתוגמלים כל פעם  כאשר פעולת “Lead” הושלמה באמצעות טופס או באמצעים אחרים, כגון הרשמה לידיעון. תוכניות CPL משלמות בין $ 0.10 לכל הפניה עד ל-150 דולרים להפניה {איכותית} או יותר. מודלים אלו כדוגמא, נפוצים ביותר בתוכניות בביטוח, פיננסים וחינוך.

4. PPS / CPS – Pay Per Sale or Cost Per Sale  תשלום לפי מכירה או עלות למכירה

מודל המשמש לתיאור מודל שיווק שותפים המשלם (בדרך כלל) אחוז במכירה שהתקיימה למוצר מוחשי. בהתאם למוצר, תשלום ממוצע למכירה{PPS} , בדרך כלל הסכומים נעים בין 1-4%  אן ל15-30%. תשלום עמלת מכירה {CPS}, בדרך כלל הממוצע בין 8-10%.

5.  CPM – Cost Per 1000 Impressions – עלות לכל אלף הופעות

מודל המשמש לתשלום עבור רשמים הוא נפוץ ביותר ברשתות תצוגה, בתוכניות שותפים בינלאומיותן, ובקניית מודעות.

6. MLM – Multi Level Marketing – שיווק רב שכבתי

מודל, לא מומלץ לשיווק שותפים, לעומת זאת,-שיווק רב שכבתי (המכונה גם “פירמידה”) הוא מאוד פופולרי עבור סוגים מסוימים של מוצרים,  בגלל מודל תשלום מפתה עבור ביצועים, עם סיכון רב מאד. בכל מקרה, המונח משמש לעתים בתעשייה לכן חשוב להזכיר זאת זה כאן.