כמוכר ב-eBay, חשוב לך מאד לדעת איך פועל מנוע החיפוש של אתר המסחר האלקטרוני הנפוץ בעולם. קאסיני {Cassini} ~ כנראה לא שמעתם את השם, זאת לא חללית של נאס”א זה רק הכינוי למנוע החיפוש של eBay. מנוע החיפוש משתמש באלגוריתמים התואם את מונחי החיפוש של הקונה הפוטנציאלי המחפש מוצר עם מאפינים בהתאם למוצר אשר אולי אתם מוכרים בדף מכירה או בחנות שלכם ב-eBay.

חיפוש לדוגמא בהתאם למאפיני תאור המוצר שלך, היצרן,  המחיר, ותק המוצר באתר, איכות הפריט שלך {מותג כן/לא}, עלות משלוח , זמן משלוח , דירוג המשוב שלך, מספר הפריטים אשר אתה מוכר ב-eBay, מספר הפריטים שנמכרו ממוצר מסוים, מדיניות ההחזרה שלך, הניקוד של eBay, בהתאם לשם המשתמש,  לביצועים  שלך. כאשר מנוע החיפוש קאסיני מקדם את המוצרים עם הציון הגבוה ביותר בקטגוריה כלפי מעלה, התוצאה, מוצר זה נרכש לעתים קרובות ראשון.

eBay Cassini Search

קרדיט לתמונה eBay

כללים למכירה נכונה ב-eBay

1) משוב –  לא משנה מי אתה, לא משנה מה הם דירוגי DSR שלך, ולא משנה איך נמדדה רמת הצלחה שלך ב-eBay, אתה עדיין רק במרחק מכירה מקבלת משוב שלילי. לא משנה מה עוד קורה או מה הקשיים אשר תקבל בדרך, מהיום שאתה פותח את החשבון שלך עד ליום שתסגור אותו, מטרתך למנוע זאת כאשר זה מתרחש. הסיבה היא עסקית בלבד.

הקונים אוהבים פחות את המוכרים עם המשוב השלילי.

אם יש לך משוב שלילי, מנוע החיפוש קאסיני מוריד את מיקום המוצרים שלך. כנ”ל אם יש לך מחלוקת פתוחה עם לקוח או הודעת אי תאימות לכללי eBay. אל תזלזל במשמעות של זה. לדוגמא: אתר המוכר אלפי מוצרים עם מוניטין מעל 10 שנים מיקומו נפגע מאד כתוצאה ממקרה בלתי פתור אחד נגדו ב- eBay

כאשר אתה מקבל הודעה כי חקירה נפתחה נגדך ע”י לקוח, הכי חשוב סגירת הנושא מהר, דירוג DSR שלך, היקף המכירות שלך, פחות חשובים ע”י eBay. פתרון המקרה ולקוח מרוצה, אז גם eBay מרוצה. הדבר היחיד החשוב הוא למצוא פתרון הסוגר את התיק מהר – לא מחר או מחרתיים, כי מנוע החיפוש קאסיני הוריד את המיקום כל הפריטים שלך לעומת המתחרים בהתאמה. 

המכירות שלך לא יתאוששו עד פתרון הבעיה, לכן, הייה חכם ולא צודק, גם עם הלקוח אינו “מדייק” או “אמין” בתלונתו. ספק שרות לקוחות המרצה את הלקוח. מנסיוני, יש לקחת בתוכנית העסקית מקדם סיכון כספי לבעיות כאלו.

אם לקוח משאיר משוב שלילי או ניטראלי, אתה חייב להילחם כדי לשנות או להסיר זאת. הפתרון מחייב משא ומתן עם הקונה כדי להפוך אותו למרוצה, גם עם המקרה לא באשמתך {בעיות שילוח, מכס,דואר}. הנושא דורש “נשימה ארוכה” והרבה זמן אבל זה משתלם לטווח ארוך.

בניית חווית קנייה ראשונית ללקוח: הרושם הראשוני בפתיחת חבילת המשלוח. כאשר הלקוח פותח את החבילה, הוא חייב להרגיש שהפריט ארוז היטב, בזהירות, טוב יותר ממה שקיבלתי בקניות אחרות בקניון המקומי או בזירות מסחר eBay, Amazon, או חנויות וירטואליות. מנסיוני לקוח מרוצה נוטה יותר לתת משוב חיובי ולקנות ממני שוב.

2) משלוח חינם – אנשים תופסים את המשלוח חינם כנפלא והם קונים הרבה יותר מוצרים כאשר עלויות המשלוח זהות לכל המוצרים. מנוע החיפוש קאסיני אוהב אותך יותר ומעביר אותך לרמה הגבוהה יותר בהתאמה הטובה ביותר. המלצתי לספוג את מחיר המוצר למוצרים עם משקל עד 500גרם, ולעלות את מחיר המוצר עד  1000גרם כתלות בעלות המוצר והמתחרים.

3) מכירות – לדוגמא, עלות מוצר 10$ הפריט נמכר יותרה במחיר של 15$ עם משלוח חינם. יהיה אפשר למכור יותר אם זה במחיר של 20$  עם 25% הנחה. הסכום זה, אגב , הוא עדיין 15$. מנוע החיפוש קאסיני אוהב מכירות.

4) החזרות – זה מאוד פשוט. זמן החזרה ארוך יותר = מכירות גבוהות יותר. הקונה בטוח יותר לבצע קנייה במיוחד עם אתה מוכר לא ידוע. ביטול מדיניות החזרה גורמת לקונה לחשוד במוכר במיוחד עם יש לו משוב שלילי.

5) יחס מכירה – במידה והמוצרים אשר אתה מוכר תמיד הם המחירים הגבוהים ביותר בקטגוריה שלך, בדרך כלל המכירות שלך נמוכות ביחס זהה. אם זה נכון, על תאשים את מנוע החיפוש קאסיני של eBay, אלא תאשים בזאת את עצמך במחיר הגבוה שלך.

6) העלאת דף מכירה – דפי מכירה חדשים, במחיר טוב, ממוכר עם עם דירוגי DSR גבוהים יוצבו באופן אוטומטי בחלק העליון של הקטגוריה המתאימה ביותר, ליום אחד או שניים ולאחר מכן ירדו באיטיות כלפי מטה, למיקום הטבעי שלהם במיקומי החיפוש של מנוע החיפוש קאסיני. כדי שזה יעבוד אל תשתמש באופציה GTC {טוב עד ביטול}, העלאת  פריט בכל 30 ימים ולאחר מכן ביצוע relist.

כאשר eBay מאפשר העלאת דפי מכירה בחינם, מומלץ לנצל זאת להעלאת פריטים ל- 3  או 5 ימים ולבצע לאחר מכן relist בחינם. מנסיוני יש לי הרבה מכירות.

7) מכירת מוצר דומה -דפי המכירה שלך מכילים היסטוריה מקודדת הנקראת ע”י מנוע החיפוש קאסיני המעדיף דפי מכירה חדשים. לכן, מומלץ מוצר שלא מכר 120 ימים להשתמש בתכונה “Sell Similer”, אשר מעבירה את כל פרטיה מוצר, אבל לא את ההיסטורית של המוצר.

8) קוד HTML – מומלץ לוודא כי דף המכירה כולל כמה שפחות קוד HTML, אם יש יותר מדי קוד, מנוע החיפוש קאסיני יעקוף זאת ויחשוב שהפריט שלך לא קיים, תיאור המוצר לא נכון וישלח אותו ישר לתחתית מנוע החיפוש.

הדרך להימנע,  שימוש ב-Notepad המנקה את הטקסט המועתק, לדוגמא מאתר האינטרנט של יצרן המוצר או המותג.

9) עדכוני RSS – בחר יום בשבוע , יום ראשון, או שני, בצע Don’t activate של עדכוני  RSS בחשבון  eBay – Marketing Tool שלך . שש שעות או יותר, שנה זאת ל- Activate. התוצאה, מנוע החיפוש קאסיני מאלץ סריקה מחדש של דפי המכירה שלך ו- 100 דפי המכירה  הראשונים שלך ינועו גבוה יותר – לזמן מה. אם יש לך הרבה דפי מכירה, הגדר חשבון חינם ב- bayfeeds.com, כלי זה מאפשר לעידכון רישום RSS שלך.בכך מאפשר לעקוף את מגבלת הסריקה של eBay, לאחר מכן בצע Activate לעדכון RSS, ומנוע החיפוש קאסיני יבצע אינדוקס מחדש למוצרים שלך.

10) מכירות – אם יש לך את דפי מכירה רק במחיר קבוע, רצוי להוסיף כמה מכירות פומביות של פריטים שיפיקו תנועה. לכל 50 דפי מכירה, לעשות לפחות 5 מכרזים לחודש. מומלץ להתחיל במוצרים שלא נמכרו כדי ליצור תנועה נוספת ואז מנוע החיפוש קאסיני ידחוף את כל המוצרים האחרים שלך. 

 מנוע החיפוש קאסיני מתגמל את הפעילויות שלך ~ הגדלה, ושינוי דפי המוצר רק יגדילו את המכירות שלך באתר העדכונים, הדרכה ומידע בקמה וניהול אתרי מסחר אלקטרוניeBay. 

קרדיט לכתבה: ecommercebytes.com