מיצוב, תדמית ומוניטין של אתר למסחר אלקטרוני מתגבשת בקרב הצרכנים, הגולשים מהמידע שהם נחשפים אליו בערוצי האינטרנט השונים, כגון: האתר שלך, אתרים אחרים בענף שלך, תוצאות מנועי החיפוש, מסע פרסום והרשתות החברתיות.

אתר למסחר אלקטרוני יכול לשלוט ישירות במרבית התוכן המפורסם: טקסט, תמונות, קטעי וידאו ושמע. השפעה פחותה קיימת על חוות הדעת הגולשים בתגובה לפרסומים שלך.

המסקנה, יש לך שליטה על הגורמים הקובעים במידה הרבה את סיכויי הצלחת האתר ברשת האינטרנט.

לכן, חובה לשלוט בגורמים אלו ע”י בניית אסטרטגית תוכן.

האתרים בהם גולשים-צרכנים נשארים זמן רב יותר, הם אתרים עם ערך רב יותר ומהנה יותר לגולש. תוכן האתר, הוא המניע את הגולשים להישאר זמן רב יותר באתר, גורם המשפיע על החלטת הקנייה שלהם כעת או, בחזרה נוספת לאתר בהחלטת קנייה.
אתרים אלו מבינים את העקרונות העיקריים באסטרטגית תוכן. לדוגמה, הם מקבלים את זה שערך המוצר הוא לא תמיד לנצח, אלא נמצא בסביבה עסקית לא יציבה, במיוחד כיום בעידן הרשתות החברתיות. הגולשים מחפשים מידע על מוצר ולא רק ביצוע קנייה. הם מבינים כי קימים קונים האוהבים לקנות כי הם אוהבים קניות, לעומת זאת , ישנם  גולשים המחפשים “קניות”, הקונים בהחלטת קנייה, רגעית, המושפעת מתכני וחווית הגלישה באתר. אתרים אלו יודעים איך אפשר ליצר ולמנף מותג ייחודי עם תוכן המבדיל ומעניין את גולש-הצרכן.

תוכן הוא אוניברסלי , תשומת לב הגולש, מובילה להנעה לפעולה, המובילה להמרה
ללקוחות. אבל כמו כל כלי, זה עובד רק אם אתה יודע איך להשתמש בו יעילות…

לא כך גולש באתר מעונין לבצע קנייה – סביר יותר שגולש יבצע קנייה בשלב מסוים לעומת מי שמעולם לא גלש באתר.
מטרת שיווק תוכן, הוא הבאת גולשים בעלי פוטנציאל גבוה לאתר במטרה לביצוע רכישה, יחד עם יצירת מערכת יחסים עימם. שיווק עם תוכן נועד למשוך גם גולשים מנועי חיפוש, ורשתות חברתיות המאפשרות לגולש לשתף מידע  עם חברים ועמיתים ולהגדיל את הסיכויים להיכת הגולשים לקונים.

איך זה קורה תלוי במידה רבה בהקשר שלהם, המתואר במשפך שיווק.

שיווק תוכן מתבצע  – באספקת מידע לגולש יחד עם קריאה לפעולה, כלומר, הגולש נדרש לבצע פעולה הנובעת  כתוצאה מהצורך שלו לקרוא את התוכן שלך.

באחרי B2B  זמן השהייה של הגולש ארוך יותר, כתוצאה מורכבות המידע שהוא מחפש על המוצר, מאפיניו, היתרונות וחסרונות, העליות וכו’.

התוכן חייב להיות ענייני , ורצוי מרתק את הגולש, הוא רלוונטי, עשיר במילות מפתח , כתוב בשפת המשווק, בפנייה אישית ואותנטית לגולש, אשר אינה מאופיינת יותר מדי קידום מכירות וגם התוכן אינו משוכפל מאתרים אחרים, המשקפת אסטרטגיה ברורה ומושכלת הגורמת להצלחת האתר למסחר אלקטרוני.