גוגל השיקה לאחרונה כלי המאפשר ניתוח  “כיצד מתבצע תהליך הקנייה באינטרנט“.

כלי שימושיי אשר נבנה על בסיס ניתוח הנתונים מ36,000 מפרסמים, ב- 11 ענפים משבעה מדינות שונות.
כל אחד מהמפרסמים השתמש בכלי הניתוח עבור אתרים למסחר אלקטרוני בעזרת גוגל אנליטיקס.
ניתוח הנתונים מפעילות זו אפשרו לגוגל להמחיש בפירוט כיצד הקונה מחליט ומבצע את תהליך הקניה  ומתקדם לעבר החלטות רכישה, ומשך הזמן הנדרש להגיע להחלטת רכישה.

UXI-smashingmagazine

 ניתוח המאפיינים העיקריים:  

המסקנות של גוגל מניתוח התוצאות מצביעות , כי תהליך הרכישה של הלקוח באינטרנט הוא כבר לא פשוט היום.  התהליך הופך למורכב לפני קבלת החלטת רכישה, ללקוח קימים היום, מספר ערוצי תקשורת שונים המאפשרים  “חווית מותג” על פני תקופה של כמה ימים, שבועות, חודשים או אפילו שנים.

הבנת תהליך מסע הרכישה של הלקוחות, מאפשרת למותגים הזדמנות לשפר את מסעות השיווק שלהם.
ניתוח הנתונים מחייב התיחסות רבה בהבנת התהליכים הפסיכולוגים  בעת הרכישה, במטרה להבין מהם הבעיות/שאלות נפוצות והחששות הלקוחות .
מסקנת גוגל היא, כאשר אתר למסחר מקוון מבצע ניתוח ומבין מהם חששות הלקוחות הוא יכול להשתמש בסרטון וידאו ככלי להקטנת חששות הלקוח בתהליך הרכישה של המוצר באתר.

קימות השפעות של ערוצי שיווק שונים , המשפיעים על החלטת הרכישה של הלקוח בדרכם.
הכוללים, אך אינם מוגבלים לשיווק בדואר אלקטרוני, פרסום באנרים, מודעות חיפוש בתשלום, PPC, פרסומות מדיה חברתיות וביקורים ישירים לאתרי אינטרנט.

הכלי מחולק לקבוצות, כל קבוצה, מאפשרת פילוח למדינה או בתעשייה.

החלק הראשון מאפשר פילוח הבדלי הרכישה של הלקוחות בערוצים שונים. ניתן להשתמש בו כדי למצוא איזה ערוץ פופלארי יותר, גורם המאפשר שיפור בתמהיל הערוצים.

הערוצים השונים מוצגים הן לרכישת לקוחות והן לשיפור התמיכה בלקוחות.

הגורמים להבדלי הרכישה של הלקוחות

החלק השני מציג את משך הזמן ואת הפעולות אשר הלקוחות ביצעו לפני הרכישה בפועל, יחד עם הצגת ערך ההזמנה הממוצעת ליום.

מעקב אחרי הלקוחות לאורך תהליך הרכישה

החלק האחרון הוא לוח מחוונים, המאפשר למנהלי אתר למסחר אלקטרוני לנתח את ביצועי ומיקום החברה שלהם  יחסית לממוצע  בשילוב מדינה/מוצר .

תוצאות ניתוח ביצועי אתר למסחר אלקטרוני יחסית למתחרים

לסיכום, גוגל יצאה עם כלי חדש, עם ממשק משתמש ידידותי ושימושי, אבל חובה להשתמש בזהירות: כל עסק מאופין ובנוי שונה מהמתחרה שלו, רק מי שמכיר אותו מבפנים יכול לקבל את החלטות הנכונות לפיתוח עסקי .

רצוי לעקוב אחרי הכלי של גוגל, ולהיות עדכניים בפרטים נוספים כיצד להשתמש בכלי זה לביצוע טוב יותר של הניתוח והתכנון אסטרטגי של האתר למסחר אלקטרוני שלכם.