שימוש בתמונות בקידום אתרים {SEO} לא רק מאפשר הצגת תוכן התמונה, אלא גם יכול עזור לאתר שלנו לעלות בדירוג החיפוש של גוגל תוך הפניית  תנועה לאתר בעזרת התמונות.

אופטימיזציה תמונה לא רק מאפשרת למשתמשים למצוא אותה במנוע חיפוש התמונות של גוגל, אלא גם מגדילה את השיתופיות והחשיפה של התמונה באינטרנט, ומשחקת תפקיד במעקב אחרי התמונה המאפשרת לינק חזרה לאתר שלך. במיוחד מועילה כיום באינטרנט החברתי {אינסטגרם}.

אופטמיזציה לחיפוש תמונה

שיטות אופטימיזציה לחיפוש תמונות:

1. שמות הקבצים

ביצעתם את העבודה הקשה של מחקר מילות מפתח, ואתם יודעים מה קהל היעד שלכם מחפש. השתמשו במידע זה כדי להתאים את מילות המפתח עם קובץ התמונה הנשמרת בשרת שלכם. עכשיו, מנועי חיפוש יכולים לקרוא את מילות מפתח ואז התמונות שלך תתחלנה להופיע עבור שאילתות חיפוש קשורות.

שים לב: אם שם הקובץ מכיל יותר ממילה אחת, להפריד ביניהם על ידי מקפים( _). קבצי תמונה מומלצים לשימוש בסוגים נפוצים, כגון: JPEG, PNG, GIF או BMP בלבד.

2. תגי Alt
התמונות נמצאות בעמדת נחיתות טבעית בביצוע קידום האתרים, מכיוון שאין בהם כל תוכן טקסט המאפשר להם סריקה ע”י מנועי חיפוש. אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להילחם בבעיה שכיחה זו (עם שיפור חוויית המשתמש של האתר שלך) הוא הוספת תגי ALT לתמונה בקוד HTML בדף האינטרנט.

לכן, נדרש הוספת תוכן ומידע המתארת את התמונה במדויק, אם ניתן להוסיף כמה מילות מפתח באופן טבעי, מצוין, זה לא חובה לציין רק מילות מפתח. ודא, תאור מדויק ככח האפשר של טקסט תג alt .השתמש בתמונה  כניווט לקישור לדף אחר, כולל גם טקסט שהוא רלוונטי לדף האינטרנט המקושר אליו.

3. תגי Anchor 
כמו השימוש בתגי ALT, וודא שאתה משתמש בטקסט כדי בקישור התמונה עבור מילות מפתח ויחד עם תאור  ראוי של התמונה. זה לא רק פנייה למנועי חיפוש, אלא זה שימושי עבור המבקרים באתר שלך.

4. מיקום דף האינטרנט
שדרוג התמונות שלך עבור מנועי החיפוש, מאפשרת מציאת תמונות הנמצאות בסמוך לתוכן של מילות מפתח הקשורות לדף אינטרנט. מנועי החיפוש נמשכים לתוכן באתר, לכן קיים סיכוי גבוה בזהוי את התמונה שלך בזמן סריקת דף האינטרנט.

5. קישורים
קבלת קישורים נכנסים המצביעים ישירות לתמונה שלך היא עוד דרך נהדרת בקבלת תשומת לב ממנועי החיפוש. אלה יכולים לבוא בצורה של מינוף רשת האינטרנט באספקת קישורים לתמונות, או על ידי בניית קישורים מאתרים חיצוניים לאתר ולתוכן שלך.  וודא שהקישורים הללו משתמשים במילות מפתח ממוקדות (או לפחות וריאציה קרובה של אותן מילות מפתח).

6. Rich Snippets 
קטע טקסט עשיר בביקורת וחוות דעת. המטרה, היא אספקת מידע מידע ביקורתי לגולשים באתר על שירות או על שימוש במוצר. שימוש בקטעים עשירים במידע המתייג תמונה לאתר האינטרנט של העסק שלך או למותג שלך . הוספת חוות דעת של הלקוחות תשפיה על תוצאות חיפוש {SERPs – Search Engine Result Pages}  ויכולה להגדיל את שיעור התנועב לאתר האינטרנט שלך.

7. אינטראקציה חברתית
הסיבה האמיתית מדוע התמונות הופכות במהירות למטבע רב ערך באינטרנט היא בגלל העלייה בשימוש במדיה החברתית ואתרי הרשתות החברתיות. שיתוף מידע {shareability} הוא אחתדהתכונות החשובות ביותר של תוכן טובבאתר. לכן, חובה לבצע אופטימיזציה ברשתות חברתיות שונות כמו Facebook, Pinterest ו-Google, כמו גם אתרי אירוח כגון Flickr Picasa, בנוסף להצבתם באתר האינטרנט שלך. רבים משירותים אלה, במיוחד Facebook, ו-Flickr, ייאפשרו לך לתייג את התמונות שלך עם מילות מפתח ו/ ו תיאורים או כיתוב, כלומר, אתה יכול גם להשתמש בהזדמנות זו לחשוף את התמונות שלך למשתמשים ממוקדים. רק אל תשכחו להוסיף קישור אל אתר האינטרנט שלכם לצד  בנוסף לתיאור התמונה.  מכאן,אפשר להגביר את תנועה גם מהרשתות החברתיות.