המובייל צובר תאוצה והרשתות החברתיות כבר הפכו לעובדה מוגמרת, תקציב השיווק מחייב תכנון ותזמון מדוייק בין כל מרכיבי הפעילות השיווקית. כך תעשו זאת נכון ועם תקציב מינימלי, עבור אתרי מסחר אלקטרוני בשישה שלבים בלבד. 

שיווק ממוקד עם תקציב מינמלי

השלב הראשון – זיהוי ואיפיון

זיהוי ואיפיון התנהגות קהלי היעד כדי להתאים את המדיות הנכונות ואופי השימוש בהן. בהתאם לשלב בו נמצא המיזם ולקהלי היעד בהם החלטתם להתמקד יש למצוא את התשובות לשאלות הבאות:

  • איפה הם נמצאים? פיזית (אזורים גיאוגרפים, עבודה-בית, חנויות – מרכזים-שווקים).
  • מה הם קוראים, שומעים, רואים? בלוגים, מגזינים, מדיה חדשותית?
  • מי החברים שלהם ואיפה הם מתקשרים הן אופ-ליין (פיזית) והן אונליין?
  • מי משפיע עליהם –מובילי דעה, מדיה, אמנים מסוימים?

השלב השני – מיפוי הפעילויות

מיפוי כל הפעילויות המתאימות והאפשריות עבורנו באמצעותן נוכל להגיע לקהלי היעד במקומות בהם הם נמצאים קוראים גולשים וכד’ (כפי שניטרנו בסעיף הקודם).

דוגמאות לפעילויות השיווק מהן יש לבחור את המתאימות לחברה ולקהלי היעד שלה:

  • מדיה אונליין – פרסום אונליין כקישורים ממומנים במנועי חיפוש, פרסום ברשתות חברתיות, באנרים, פופאפים ועוד.
  • יחסי ציבור ברשת (במקרים של שוק ספציפי גם אופליין) – בלוגרים, מגזינים, אתרי תוכן ועוד.
  • פעילות Social – רשתות חברתיות, Twitter, פורומים, Webinars, פודקאסטים (תכנים להשמעה).
  • שיווק ישיר – מיילרים, הפקה ושליחת ניוזלטר.
  • תוכן – כגון פוסטים בבלוג החברה, White Papers, Case Study, מאמרים.
  • פעילות אופליין (בהתאם לאופי המוצר ומשאבי החברה) – נוכחות בכנסים (מומלץ לשלב עם פעילות אונליין מסיבית), הצגה בתערוכות, קידום מכירות לסוגיו.

השלב השלישי – תוכנית פעילות

בניית תכנית הפעילות החצי שנתי והחודשית שכוללת שילוב של הפעולות האפקטיביות ביותר עבור הסטארטאפ. התכנית תגדיר את המטרות והיעדים המדידים לכל תקופה ומה מתוכנן בכל חודש לכל קהל יעד בכל אחד מערוצי השיווק שנבחרו.

השלב הרביעי – הכנה והפקת הפעילות המתוכננת

התקשרות עם הספקים הרלוונטיים, הזמנת המדיה, החלטה על הנושאים לפעילות ה-PR (אני ממליצה על שתי הפצות בחודש) כתיבת התכנים, הכנת ניוזלטר, מיילרים או כל פעילות נוספת על פי התכנית. חשוב לזכור שלצד היצירתיות והצורך לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים, חשוב להקפיד על אחידות גדולה במסרים.

השלב החמישי – ביצוע הפעולות

הוצאת הודעת ה-PR, העלאת הקמפיינים, הפצה מסיבית של התכנים בכל ערוצי הסושיאל מדיה, הקפדה על תגובות ושימוש בתכנים של כותבים המגיבים (חיובית) לפרסום וכדומה. כל הפעילויות נעשות על פי התכנית.

השלב השישי – ניטור ובקרה

משמעותי וחשוב מאין כמוהו. בהתאם להגדרות וליעדים שהגדרנו מראש. חשוב לסכם כל קמפיין ואת סך הפעילות מדי חודש. לנתח את תוצאות הפעילויות ואת העמידה ביעדים שהוגדרו. ללמוד מאי עמידה ביעדים או מהשגת הרבה מעבר ליעד, ולהסיק מסקנות להבא.

תכנית חודשית מחד, ניתוח העמידה ביעדים והצבת יעדים חדשים כל חודש מאידך, יבטיחו התקדמות מתמדת והשגת מקסימום תוצאות.

הכתבה פורסמה:  ע”י חיות יוגב מנכ”לית חברת Gaia-VSM  ב- geektime