תקציב קמפין פרסום ב- AdWords בדרך כלל אינו נמוך עבור עסקים קטנים ובינוניים. רשימת הפעולות בהמשך, מאפשרות להתמקד ולנהל קמפיין מוצלח בתקציב נמוך לאתרי מסחר אלקטרוני.

  • האם הפרסום ייצר מודעות יעילות וממוקדות.
  • האם הוא מיועד ליצור תנועה עבור מילות מפתח ספציפית
  •  יעד – גאוגרפי / פסיכוגראפי
  • קמפיין שיווקי מול המתחרים

2. היצמד לרשתות חיפוש של גוגל

השתמש בכלי גוגל המיועד לפרסום מוצרים (PLAs) יחד עם בקרה על תקציב הפרסום שלך.

product listing ads – PLAs

3. מחקר מילות מפתח מקיף

הצעה מחיר {Bid}, עבור מילות מפתח גנריות בדרך כלל גבוהה מאוד. לכן, חשוב לחפש מילות מפתח ייחודיות ורבות יותר המאפשרות לך, גמישות ויעילות הקמפיין בתקציב קטן יותר.

  • מצא מילות מפתח  “זנב ארוך” – long tail keywords
  • עקוב אחרי החיפושים האורגניים אשר גרמו לגולשים להגיע לאתר באמצעות גוגל אנליטיקס
  • השתמש באפשרות ההשלמה האוטומטית של גוגל – Google Suggest
  • השתמש בכלי מילות המפתח: Keyword Tool ,  Niche Finder

כדי לשמור על הוצאות קמפיין הפרסום, יש לשמור על התאמה מדויקת בין מילות המפתח בהתאמה לביטוי. להלן הסבר:

  • הגדרה: הקפת מילות המפתח בסוגריים מרובעים, המודעת תופיע אך ורק עבור הביטוי המדויק באותו אופן וסדר.
  • דוגמא: אם הביטוי שהכנסתם הוא [אופני הרים] (שימו לב! הסוגריים המרובעים), מודעתכם תופיע אך ורק כאשר מישהו חיפש אופני הרים. היא לא תופיע עבור ביטויי חיפוש כגון הרים אופניים אופני הרים לנשים.
  • יתרון: מילת המפתח הממוקדת ביותר. באמצעות שימוש באפשרות זו ניתן לציין באופן מדויק עבור אילו חיפושים תופיע המודעה. הגולשים  הכי ממוקדים יבקרו באתרכם.

4. הימנע ממודעות חיפוש דינמיות

מודעות אלו אינן מופעלות על ידי מילות מפתח ספציפיות שנבחרו על ידך. במקום שהם מוצגים כאשר מישהו מחפש את כל מה שקשור לתוכן של דף הנחיתה שלך. במציאות,תוצאות לא רלוונטיות, הופעות והקליקים, דוחפים את התקציב היומי שלך למעלה.

5. מילות מפתח שליליות

בניית רשימה מקיפה של מילות מפתח שליליות ועדכונה באופן שוטף.
מקור חשוב יכול להיות תוצאות חיפוש אורגניות לא רלוונטיות שנמצאו בחשבון Google Analytics, תוצאות החיפוש ב-AdWords, וגם על ידי שימוש בכלי חיפוש מילות מפתח שלילייות כמו WordStream, להלן הסבר:

  • הגדרה: הכנסת מילת מפתח כאשר לפניה סימן מינוס (-), זוהי מילת מפתח שלילית. המשמעות היא שמודעת האדוורדס לא תופיע אם מילת החיפוש תוקלד בדף החיפוש.
  • דוגמא: בין מילות המפתח קיים הביטוי אופני הרים, הוספת ביטוי המפתח –דאון היל (סימן ה – לפני הביטוי). אם יתבצע חיפוש עבור הביטוי אופני הרים דאון היל, או,  דאון היל אופני הרים, המודעה לא תופיע.
  • יתרון: אפשרות התאמה זו חזקה מאד, מאפשרת לשלול חיפושים רבים שאינם מעניינים אותנו. לדוגמא, הוספת מילת המפתח חינם על מנת שהמודעה לא תופיע עבור אנשים המחפשים דברים ללא תשלום.

Negative Keywords List

6. אסטרגית תמחור 

מערכת AdWords  מאפשרת התאמה באופן אוטומטי של הצעות התמחור שלך, אפשר גם לבצע הגדרה ידנית כדי להתאים את מיקום המודעה יחד עם קביעת עלות הרכישה. הצעה תמחור מאפשרת הגדרת קהל היעד בהתאם למקום הגאוגרפי אתה מעונין להתמקד.
אם הגעת לתקציב היומי של הקמפיין, נסה להקטין את ההצעה שלך, כך שאתה מתאפשר לך לפרסם ולהיות גלוי עם המודעה לזמן ארוך יותר ללא שינוי משמעותי בביצועים של קמפיין הפרסום.

Bidding Strategy

7. מיקוד מתחרים – “ראש בראש”

השתמש בשם ההמתחרים שלך או מובילי התעשייה כמילות המפתח שלך, בכפוף למגבלות סימן מסחרי, הימנע משימוש בשמם בגוף המודעה ו/או דף נחיתה כדי לא להימנע מאחוזי נטישה גבוהים.

8. מיקוד מילות מפתח בהתאם לענף/תעשייה

היה מעודכן מהם שיטות השיווק הטובות ביותר בתעשייה שלך. כדי לשפר את רשימת מילות המפתח של המודעות שלך.
נסה למצוא את פרטי קמפיין הפרסום של השחקנים האחרים (מילות מפתח, תקציבים והעתקי מודעות) באמצעות הכלים Semrush.com או keywordspy.com 

9. דגש על מיקום מודעה – כאשר לא ניתן להתאים הצעה

אתה לא חייב להיות בחלק העליון של תוצאות המודעות כד לקבל תשומת לב. הימצאות המודעה שלךב- 3 המקומות הראשונים מגדילה את הסיכויי לקבל לחיצה בטעות עי” הגולשים באתר.
עקוב תמיד אחר על המיקום הממוצע של המודעות שלך.

10. בדוק מילות מפתח חופפות

אם אתה משתמש במילות מפתח דומות או כפולים בקמפיני פרסום שונים, מילות מפתח שלך  יתחרות אחת נגד השניה. לכן, השתמש בקמפיין פרסום עם מילות מפתח אשר אינן חופפות.

11. השתמש באופציה – מסעות פרסום משופרים

קמפיניי פרסום, בדרך כלל מבצעים עם מיקוד למיקומים ו/או מכשירים שונים, כדי להגביל את את התקציב היומי
רצוי, במגבלות התקציב, הרצה במקביל של קמפיינים (מקסימום 3).
בדרך זאת, האתר מקבל חשיפה גבוהה יותר, ואפשרות טובה יותר למיקומי המודעות.

Use Features of Enhanced Campaigns

12. שפר את המודעה בהתאם לסוג העסק שלך
הרצת קמפיין פרסום חייבת להיות מתואמת לארועים השונים בהתאם ללוח השנה {חגים, חופשות}, וימי השבוע.
לדוגמה: בלוג על אוכל מקבל תנועה רבה יותר בימים ג- ו, פרסום בענף הנסיעות אפקטיבי  בהתאם לחגים.

 

13. ציון איכות – Quality Score
ציון איכות גבוהה מקטין את העלות הקמפיין שלך והופך את דירוג המודעה לגבוה יותר.

הגורמים המשפעים על ציון האיכות של מילות המפתח שלך הם:

  • כמות הקליקים – רצוי מעל 1.5%
  • רלוונטיות מודעה – ביצועי העבר והנוכחיים של מילות המפתח.
  • איכות דף נחיתה – רלוונטי וזמן טעינה במהירות
  • מיקום המודעה הכולל נקבע על ידי קליק וציון איכות
Ad position = CPC Bid*Quality Score

14. התמקדות & אופטמצית המרת דפי נחיתה 
המרכיב החשוב בציון האיכות של המודעה הוא דף הנחיתה שלך.
איכות הדף נבחנת ע”י פרמטרים של שייכות, תוכן מקורי, שקיפות ויכולת ניווט.
המרות לא יהיו מעמודי נחיתה עם מבנה גרוע או ישן.

15. ניתוח הקמפיין לפני שינויים
בדוק את מסע הפרסום שלך על בסיס יומי וקבוע. בחן את ביצועי הקמפין לאורך זמן.
הימנע מביצוע שינויים עד הצטברות מספיק נתונים בצורה של הופעות {impressions}, קליקים והמרות.

16.קמפיין מותג
השתמש בשם המותג שלך בגוף המודעה שלך עם קהל היעד מכיר אותו היטב.
אם אתה חדש בענף, אתה יכול להתנסות בשימוש בשם החברה שלך ולבנות את שם מותג בהדרגה.
מקד את מילות המפתח שאתה לא מצליח להשיג באמצעות חיפוש אורגני עבור המותג בעותק המודעה שלך.
הסיבה, שימוש בשם המותג כמילת מפתח, יגרום לתשלום גבוה ולא כדאי.

17. הרחבת מודעות – Ad Extensions
אם המודעה שלך מוצגת מעל לתוצאות החיפוש, רצוי להוסיף פרטים, בכך לגרום ליותר תשומת לב.
הפרטים יכולים לכלול כתובת מקומית, קישורים לאתר, מבצעים מיוחדים, מספר טלפון, דירוג המוכר, או דירוג ברשתות חברתיות Google+.
עם המודעה כוללת מספר טלפון, הגדר את המודעה עם אופצית הופעה רק בשעות עבודה במשרד שלך, אם אין לך תמיכה 24/7.

 

18. מעקב אחר המחיר לרכישה
Cost Per Action} CPA} תשלום עבור המרה יחידה. בדוק אחרי כמה שבועות, אם נדרשים שינויים במודעה, אם אתה משלם יותר ממה שאתה מעריך.
ניהול קמפיין פרסום בתקציב גבוה או נמוך ב- AdWords, דרוש תכנון, מעקב, ושינויים בציר הזמן.
מודעות בתקציב נמוך יכולות להיות יעילות, אם הם מנוהלים בצורה נכונה.
לכן, אם אתה מריץ קמפיין בעצמך או שוכר מישהו שיעשה את זה בשבילך, שים שם לב לנקודות שהוזכרו לעיל.

מקור הכתבה :  searchenginejournal.com