מבנה אתר עדכונים, הדרכה ומידע בקמה וניהול אתרי מסחר אלקטרוני המאופין במספר אפשרויות ניווט, כגון סינון לפי צבע או טווח מחירים, מספק חווית משתמש ושימושיות עבור המבקרים באתר. יחד עם זאת, מבנה אתר הכולל שילובים רבים של כתובות קטוגריה / מוצר / תוכן באתר  יוצר עבור מנועי החיפוש בסריקת האתר כתובות משוכפלות.

התוצאה, מנועי החיפוש לא יכולים לסרוק תוכן ייחודי חדש ולעדכן במהירות יחד עם זהוי האתר כפחות ידידותי לגולש. כדי להקטין בעיות אלה, נדרש לאפין את מבנה האתר בחווית משתמש לגולש ולמנועי החיפוש ככל האפשר.

כללי:  מבנה תוכן ייחודי אידיאלי – בין אם מוצר/מאמר בודד או קטגוריה של מוצרים, מאופין באתר בכתובת אתר (URL) אחת. התוכן מובנה בכתובת אתר חד ערכית וברורה  ונגישה על ידי לחיצה מדף הבית או דף קטגוריה.

 מבנה URL אידאלי למנוע החיפוש

קרדיט: Google Webmaster Blog

גוגל ממליצה לבצע את העדכונים הבאים במבנה האתר 

א. כפילויות לא רצויות במבנה ה- URL של הקטגוריות / מוצרים באתר

1. כתובות רבות לקטגוריה / מוצר

  • הבעייה:  Duplicate – example.com/product.php?item=swedish-fish&category=gummy-candies&price=5-10 

  • הפתרון: Canonical – example.com/product.php?item=swedish-fish (נכון)

2. דפי אתר רבים בקטגוריה המספקים ערך מועט, אם בכלל, לגולש  ומנועי החיפוש 

 

ב. מבנה האתר לא מאפשר חיפוש ידידותי  בניווט בדפי הקטגוריות / מוצרים באתר

1. מבנה כתובת שאינה סטנדרטית לפרמטרים, (commas or brackets, instead of “key=value&” pairs)

  • הבעייה:  [example.com/category?[category:gummy-candy][sort:price-low-to-high][sid:789

  • הפתרון:   example.com/category?category=gummy-candy&sort=low-to-high&sid=789

 2. שימוש בנתיב הספריות או קבצים ולא בפרמטרים לרשימת ערכים אשר אינם משנים את תוכן דף

  • הבעייה:example.com/c123/s789/product?swedish-fish

    (where /c123/ is a category, /s789/ is a sessionID that doesn’t change page content)

  • הפתרון:  example.com/product?item=swedish-fish&category=gummy-candy&sid=789

    (URL parameters allow more flexibility for search engines to determine how to crawl efficiently)

            ערכים משותפים רשומים כפרמטרים של כתובת אתר וכוללים: Session IDs | Tracking IDs | Referrer IDs | Timestamp

 

ג. המרת ערכים הנוצר על ידי משתמש לפרמטרים של כתובת אתר לא שימושיים בתוצאות חיפוש.

  • הבעייה:  example.com/find-a-doctor?radius=15&latitude=40.7565068&longitude=-73.9668408 

  • הפתרון:  example.com/find-a-doctor?city=san-francisco&neighborhood=soma

 

ד. צירוף הפרמטרים של כתובת האתר בלי היגיון. 

  • הבעייה:  example.com/gummy-candy/lollipops/gummy-candy/gummy-candy/product?swedish-fish

  • הפתרון:  example.com/product?item=swedish-fish&category=gummy-candy

 

ה. בניית מבנה אתר מומלצת לחווית משתמש וסריקת מנועי החיפוש 

  • קביעת הפרמטרים של ה-URL הנדרשים עבור לסריקת קטגוריה/מוצר במנועי החיפוש (item-id,category-idpage).

  • לקבוע אילו פרמטרים יהיו בעל ערך לשאילתות הגולש, ואשר עלול רק לגרום לכפילות בחיפוש או אינדקס מיותר לאתר. דוגמאות: item-idcategory-idname,brand

  • ישום כתובת URL אשר כוללת רק את הפרמטרים החשובים המאפשרים לגולש הגהה לכל מוצר בנפרד. דוגמאות: rel=“nofollow” |  Robots.txt disallow  | Separate hosts

  • למנוע קישורים כאשר לא קיימים מוצרים לקטגוריה במסנן מנוע החיפוש באתר.

  • שפר את האינדקס של דפי תוכן בודדים עם  “rel=”canonical

  • שפר את האינדקס של תוכן קיים “pagination markup with rel=”next” and rel=”prev

  • בשימוש ב-JavaScript דינמי למיון / סינון / תוכן , נדרש להקפיד על כתובת URL שאינם מוסתרות ממנועי החיפוש, כגון: דפי הקטגוריה והמוצרים.  

  • הוסף רק canonical URL ל- Sitemaps

מקור: Faceted navigation best