תגיות מטא (Meta-Tags) תגיות אותן מוסיפים לדפי אינטרנט באזור ה – head. הם מספקות מידע אודות דף אינטרנט עבור מנועי החיפוש והמשתמשים באתר האינטרנט  .

התגיות המופיעות בדף אינטרנט: 

  • תג הכותרת – Title Tag
  • תיאור – Description
  • מילות מפתח – Keywords  (כיום, לא מומלץ להשתמש בהם. בינג מתיחס אליהם כ”ספאם” )

מהו תג כותרת?

תגי הכותרת הם חלק מאת תגי meta המופיעים בחלקו העליון של דף האנטרנט שלך באזור <Head>. תחשוב על “תגיות כותרת” כמו הכותרת של פרק בספר. זה אומר לאנשים ומנועי חיפוש מה נושא דף האינטרנט . תגיות כותרת, הם גם חלק ממה שגורם לאנשים להחליט אם הם יבקור באתר שלך כאשר יופיע בתוצאות מנועי החיפוש. תג הכותרת, “חייב” להכיל מילות מפתח חשובות כדי לסייע למנועי החיפוש לקבוע מהו נושא דף האינטרנט. כתוב תגיות כותרת עבור בני אדם ולא עבור מנועי חיפוש.

איך לכתוב תג כותרת נכון למנועי חיפוש: תג הכותרת נראה כך בקוד ה-HTML של דף אינטרנט: <title> כותרת {המילות חשובות עבור כאן} </ title> הנה כמה תגי הכותרת יופיעו בדפדפן שמשתמש בסרגל כדי להציג תגיות כותרת (דפדפנים אחרים עלולים רק להשתמש במרחב הכרטיסייה או לא להראות להם בכלל).

חשוב: תג הכותרת, הוא התג החשוב ביותר בדף שלך. הוא מעדכן את מנועי החיפוש באיזה נושא הדף שלך עוסק. זה חשוב וחיוני לאסטרטגיית קידום האתרים שלך.

  • איך לכתוב תגי הכותרת מה אתה צריך לדעת? כאשר אתה כותב את תג הכותרת שלך,  להלן רשימה קצרה על איך לבצע אופטימיזציה של תגי הכותרת.
  • אורך: תגי כותרת צריך להיות מקסימום 70 תווים, כוללים רווחים.
  • מיקום מילות מפתח: המילים החשובות ביותר שלך (מילות מפתח) חייבות להיות ראשוניות בתג הכותרת שלך,  המילים הפחות החשובות שלך צריכים להיות אחרונות בתג הכותרת . עם זאת, אם אתה בעברית , מימין לשמאל, הכי חשוב ביותר להכי פחות חשוב .
  • הפרדת מילות מפתח: בעזרת ה”תג” | להפריד ביטויים חשובים (מילות מפתח)  (ללא פסיקים, הדגשה, מקפים או כל פיסוק אחר ).
  • ניסוח: שמור על הביטויים החשובים שלך קצרים ופשוטים. אין להוסיף מילים שתגרומנה לזה נשמע כמו משפט. (לדוגמה, ואם, אבל, אם כן, וכו ‘)
  • שם החברה: אם השם של החברה שלך הוא לא חלק מהביטויים החשובים (מילות מפתח), יש לשים אותו בסוף תג הכותרת, ואם זה חלק מהדברים החשובים שלך, לשים אותו כמילים הראשונות בתג הכותרת. אתה יכול להשאיר אותו כחלק ממטרות המיתוג – בזמן חיפוש יראו את המותג וילחצו על האתר.
  • אין לשכפל את תגיות כותרת: הם חייבים להיות כתובים בצורה שונה עבור כל דף.
  • קשור לענין: תאור תגי הכותרת חייב להיכתב ,תוך כדי  התאמה לתוכן בדף.{מילות מפתח חשובות | אודות | מותג }
  • תגיות הכותרת וגוגל: לפעמים גוגל לא אוהבת את תגי הכותרת שלך. למעשה, גוגל חושבת שהיא יכולה לבחור לבחור כותרת טובה יותר לשאילתות החיפוש ממה שתג הכותרת שלך קורא. ראה: Google Webmaster Help . לכן, ודא שאתה כותב בדף האינטרנט תג כותרת הקשור לתיאורים קצרים ולא לפי מילות מפתח , זאת ההגנה היחידה שלך.
  • תגית הכותרת עם מילות מפתח חוזרות :  דחיסת מילות מפתח בתגיות כותרת לא רצויה במיוחד בעיני גוגל. עם האתר שלך עוסק בדגלים , חזרה על דגל ישראל, דגל ארה”ב וכדומה הרבה פעמים בכותרת, מילת המפתח העיקרית חוזרת מספר פעמים רב בתג הכותרת.  זו כתיבת תג כותרת רעה.  לא צריך לכתוב שוב ושוב את מילת המפתח. גוגל יודעת לקרוא את מילות המפתח כמו שהגולש באתר שלך יכול לקרוא אותם. לכן, הכי טוב לכתוב זאת מחדש. דוגמא: מכירת דגלי ישראל | צהל | שמחת תורה | Flags.co .

מקור: searchenginewatch.com