היום, יותר מתמיד באתרי מסחר האלקטרוני ישנה חשיבות רבה לאיפיון חוויית משתמש  המשתפת את עולם התוכן. המטרה, למשוך את הגולשים הצעירים (דור ה-Y)  חסרי הסבלנות להיכנס לאתרי תוכן, לקרוא תוכן ולהניע אותם לפעולת קניית מוצרים בעקבות התוכן.  

דור ה-Y (נולד 1977-1995)   גדל לתוך ההאצה בפיתוחים הטכנולוגיים בתחום המחשבים, האינטרנט והסלולר והוא בעל נגישות לכלים ואמצעי תקשורת מתקדמים. המאפיינים התעסוקתיים של דור ה-Y הם יכולת ונכונות לעבודת צוות ועבודה בקבוצות, יכולת לפזר קשב ולטפל במקביל בשני נושאים לפחות. רובם בעלי מיומנות טכנולוגית ויכולת לימוד מהירה של מכשירים חדשים. שליטה מלאה במחשב ויישומיו המקובלים, כמו גם ברשת האינטרנט ושימוש רב ברשתות חברתיות מקוונות. דור זה מאופין כחסר יוזמה יחסית לדורות הקודמים, אך עם מוכנות גבוהה ללמוד נושאים חדשים.

קרדיט: employerbrandingtoday.com

לדברי טל פלורנטין  (מנכ”ל uxvision.net ) מחבר הספר  “חוויית המשתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים”  בכנס UX Salon, שהתקיים ביום 27.1.14 בבית גוגל בת”א

ילדי דור ה-Y נולדו לעולם דיגיטלי. לכן הם חברתיים, מודעים לסביבה ומנסים להגן על הסביבה. הם יזמים, מחפשים תוצאות מיידיות והעיקר: הם חסרי סבלנות. מאמינים ביכולים לשנות את העולם ולכן מנסים לייצר דברים טובים יותר. התוצא, תהליך קבלת ההחלטות בדור ה-Y הוא אינו  רציונלי, יחד עם זאת  דור ה-Y הוא המפתח להצלחה בכל תחום בכלל ובעולם האינטרנט בפרט.

הפתרונות בשיווק תוכן  באתרי מסחר אלקטרוני המתמקדים בקהלי היעד של דור ה-Y 

  • הצגת סיפורים בצורה חזותית. דור ה-Y  מעדיף ללמוד דרך כלים חזותיים, לכן קטעי וידאו, infographics ותמונות בסיפור תכננים הקשורים לתוכן השיווקי  חובה. 
  • דור ה-Y מצפה לקבל את המידע במובייל. לכן, כל המידע חייב להיות בנוי ומותאם למובייל.
  • דור ה-Y רוצה שידברו איתו בגובה העיניים ולא בשפה רשמית. לכן, חשוב להוריד עד כמה שניתן את החלקים הרשמיים והכבדים באתר. גלילה של תכנים היא טבעית ונוחה, חשוב לשלב תמונות בכל מקום אפשרי. 
  • התאמת התוכן למובייל, מחייבת תוכן אפקטיבי וממוקד ברוחב דף של 75  תווים. 
  • המטרה של התוכן, קבלת  אמון הגולש  עוד לפני שהוא התחיל לקרוא. תהליך בניית האמון ( Engagemenet)  מחייבת לא רק קריאת התוכן,  אלא, צפייה למעורבות הקורא, כגון: בתגובות, שיתוף חברים או קריאת מאמרים נוספים  באתר המתיחסים למוצר אותו  הם מעונינים לרכוש.
  • דגש על מארז כתיבת התוכן, הנגשת הטקסט, הכותרות, הפסקאות הראשונות, המבנה ופסקאות הסיום של התוכן. מומלץ להוסיף לכל תוכן “כפתור Like”  המדגיש האם המאמר פופולרי ויצר מעורבות של הקוראים. 
  • בניית סגנון כתיבה אישי,בדגש על הסיבות לכתיבה, היכן זה נכתב ומתי. הוספת  קטעי מוזיקה וודיאו ליצרת אווירה לתוכן.
  • בניית תוכן מקבילי בקבצי אודיו וודיאו  בקולו של הכותב.