מהם הצבעים המעברים את חווית  הגלישה באתר למסחר אלקטרוני  עבור המותג ו/או המוצרים אותם הוא משווק.

 8 טיפים לחשיבה נכונה בבחירת הצבעים באתר למסחר אלקטרוני.

43318.thumb

 

1. הכר את קהל היעד
בבחירת הצבע למותג, זה קריטי בהבנת המאפיינים הדמוגרפיים והפסיכולוגים של קהל היעד.
בחור צעיר, המשחק בוידאו, מגיב באופן שונה לצבעים מאשר מבוגר בן 55.

בחירת צבע חייבת “מאד” אטרקטיבית לקהל היעד. דוגמא: לוח צבעי פסטל ורוד וצהוב יכול להיות מאד אטרקטיבי לאתר מסחר המיועד לאמהות.

שנית, בחירת צבעים המייצגים את “הרגשות” שהמותג שלך מתכוון לעורר. אתר המשווק טלפונים חכמים, ממוצב באופן שונה מאשר מאתר לכלי מטבח. יחד עם התאמת הצבעים למיקום הגאוגרפי.

2. כלל 60-30-10
מעצבים בדרך כלל משתמשים בתדירות גבוהה 60-30-10 , בחירת שלושה צבעים שונים ושימוש בהם ביחס 60%, 30% ו -10%. כלל זה מספק דרך פשוטה ליצירת ערכת צבעים מקצועית במיתוג האתר שלך.

3. ניתוח  המתחרים
בחינת הלוגו, אתר המסחר האלקטרוני וערכות צבעים של המתחרים, יכול לעזור בבחירת ערכת הצבעים הנדרשת עבור המותג שלך . אם ברצונך להעביר את התחושה של העולם “האמיתי”  למוצרים באתר, או אתה מעונין לבלוט עם ערכת הצבעים באתר שלך, קבלת תחושה של הגוונים ומרקמים בשימוש על ידי אתרים מסחר דומים הוא התחלה מצוינת בתהליך התכנון שלך במיתוג האתר למסחר אלקטרוני שלך.

4. תחושה פסיכולוגית
חפשו צבעים הנותנים תחושה פסיכולוגית “חיובית” לגולש. זכור את קהל היעד שלך ואת התחושות  שהם היו רוצים לחוש בעת גלישה באתר למסחר אלקטרוני שלך.

דוגמה: אם המטרה השגת תשומת לב, השתמש בצבעי ניגודיות גבוהה כמו שחור, צהוב/אדום/לבן, וכו’ (צבעי  זהירות ותמרורי עצור). אולם, אם המטרה היא העברת תחושות של הנאה, שקט נפשי / רוגע, מומלצים צבעים שלווים כמו כחול/סגול/ ירוק.

5. בידול
בחן  את הרקע והנוף  באתרי המתחרים ולך בכיוון ההפוך.  בידול הוא מפתח לבניית מותג כריזמטי.

6.  חווית משתמש 
חשוב מחוץ לקופסא, כמה צבעים נדרשים לבנות את המיתוג של האתר שלך באינטרנט. לדוגמה, אם האתר שלך ידידותי ואנרגטי, חפש צבעים מרהיבים וחמים המשפרים את תחושת האמינות בגולשי האתרשלך. אם אתה רוצה לעורר אמון או מקצועיות , השתמש בשילוב צבעים קרים יותר, נועזים יותר ונקיים יותר. השתמש בכמה צבעים בדפי האתר  שונים, אם אתר למסחר אלקטרוני שלך  מוכר מוצרים מענפים שונים.

7. בחירת הצבעים
זה מסובך למצוא עיצוב “טרנדי” העומד במבחן הזמן.  אתר COLOURlovers.com, מאפשר בחינת צבעים משלימים אחד את השני. אפשר להישאר עם צבעים המייצגים את הענף שלך – צבע כחול למוצרי בריאות, ירוק למוצרי גינון, וכו’.

אחרי בחירת ערכת צבעים, חשוב לראות איך הצבעים נראים על צגים והתקנים שונים. הצבעים עשויים להיראות שונים מאוד על טלפון חכם ממה שהם נראים במחשב הנייד. זכור כי חווית משתמש מגיעה ראשונה.

8. מיקוד
בבחירת סט הצבעים הנכון, פשטות צריכה להיות גורם המנחה. בדרך כלל, שניים עד שלושה צבעים הוא כל מה שנדרש בעיצוב יעיל. ברגע שיש לך ערכת צבעי הבסיס שלך במקום, לבחור צבע מבטא מודגש לשימוש עבור השיחות העיקריות לפעולה שלך באתר שלך.

חשוב היכן הגולשים באתר שלך, יתמקדו. מה אתה רוצה שהם יעשו? אי הם נדרשים לבצע רכישה? מה פעולות הנדרשות מהם? , ( עד 3 פעולות לרכישה). השתמש בצבע נועז יותר כדי לעזור לגולש לנווט באתר, יחד עם העברת תשומת לב למסרים החשובים ביותר שלך. אל  תגזים. שמור זאת פשוט.

מקור: mashable.com